آثار استاد تجویدی جان دوباره می‌گیرند/ آواز قربانی و تنظیم روشن‌روان

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

tajvidiمرحله دوم ضبط تازه ترین اثر موسیقایی کامبیز روشن روان که براساس ساخته های استاد علی تجویدی در مرحله تولید قرار دارد، با صدای علیرضا قربانی از روز قبل آغاز شد.

کامبیز روشن‌روان که مدتی است مشغول تهیه و تولید آلبوم موسیقی بر اساس ساخته‌های زنده‌یاد علی تجویدی  است در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: مدتی است که ضبط بخش های سازی این آلبوم به پایان رسیده و طبق برنامه ریزی هایی که انجام داده ایم از چند روز پیش ضبط بخش آوازی آلبوم با صدای علیرضا قربانی آغاز شده است.

وی ادامه داد: تولید این اثر موسیقایی برگرفته از آثار استاد تجویدی توسط علیرضا قربانی به من پیشنهاده شد و من بسیار خوشحالم که در این پروژه حضور دارم.

این آهنگساز صاحب‌نام موسیقی بیان کرد: تا آنجا که من اطلاع دارم هنوز تصمیم قطعی برای عنوان این آلبوم که برگرفته از حال و هوای آثار استاد تجویدی است، گرفته نشده چرا که هنوز به نتیجه نهایی مبنی بر اینکه از عنوان قطعات قدیمی استاد استفاده کرده یا عناوین تازه در نظر بگیریم، نرسیده‌ایم.

روشن‌روان در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به تفاوت‌های این آلبوم با آثار استاد تجویدی تصریح کرد: به طور طبیعی تنظیمی که من روی قطعات زنده‌یاد تجویدی انجام داده‌ام تنظیم متفاوتی خواهد بود چراکه زبان موسیقایی ایجاب می‌کند که در نوع تنظیمات تفاوت‌هایی را نسبت به کارهای گذشتگان اعمال کنیم. با این حال تمام تلاش خود را انجام داده ام که شکل و شمایل ارزشمند آثار استاد تجویدی اصالت و زیبایی همیشگی خود را حفظ کند.

کامبیز روشن‌روان که مدتی است در کشور کانادا سکونت دارد، چندی پیش برای تولید چند اثر موسیقایی به کشور برگشت و چندی پیش موسیقی متن فیلم “ترنج ” به کارگردانی مجتبی راعی را به پایان رساند. این آهنگساز همچنین پیش از این کتاب‌های پارتیتور سمفونی فلک الافلاک، پارتیتور (پوئم سمفونی پرواز) از خیام تا مولوی، کنسرتو برای فلوت به همراه ارکستر زهی و سازشناسی و ارکستراسیون موسیقی ایرانی را منتشر کرده است.


موسیقی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.