آثار بابک کاظمی راهی شارجه می‌شود

۲۷ آبان ،

نمایشگاهی از عکس‌های بابک کاظمی در پانزدهمین دوره جشنواره هنر اسلامی شارجه به نمایش در می‌آید.

آناهیتا قبائیان مدیرگالری راه ابریشم با اعلام این خبردرگفت وگو با خبرنگار هنرآنلاین گفت: این جشنواره برای پانزدهمین دوره پیاپی است که برگزارمی‌شود و برگزارکنندگان آن با مراجعه به پایگاه اینترنتی گالری راه ابریشم ازما درخواست کردند که عکس‌های بابک کاظمی را برای شرکت دراین جشنواره ارسال کنیم وتاکنون هنرمند دیگری از ایران دراین جشنواره حضور نداشته است.

به گفته مدیر گالری راه ابریشم دراین جشنواره ۱۸ عکس ازدو مجموعه آلیس در سرزمین ایرانی و شیرین و فرهاد تحت عنوان نقل قول به نمایش و فروش گذاشته خواهند شد و بعضی ازعکس‌های این مجموعه چند نسخه دارند.

قبائیان افزود: بابک کاظمی عکاس خوبی است و موضوع با این که آخرین نمایشگاه او سه سال پیش در گالری راه ابریشم برپا شد او در سه سال گذشته در بسیاری از نمایشگاه هایی که در کشورهای امارات و شارجه حضور داشته و عکس هایش با اقبال خوبی روبرو شده است وقیمت پایه آثارش در حراج های خارج تا شش هزار دلار افزایش داشته است.

بابک کاظمی که سه سال پیش درقالب ” آلیس درسرزمین ایرانی” عکس هایش را به نمایش گذاشت، درجشنواره هنراسلامی در کنارتعدادی ازعکس های ” آلیس درسرزمین ایرانی” مجموعه تازهی ازعکس هایش را با عنوان “شیرین و فرهاد” را به نمایش خواهد گذاشت.

کاظمی درباره عکس هایی که در این جشنواره به نمایش خواهد گذاشت گفت: سال هاست که تمرکزرا درعکاسی برروی متون ادبی گذاشته ام و قصد دارم روایت های ادبی را درعکاسی بازسازی کنم.

وی افزود: ازاین رو با استفاده ازتکنیک کولاژوعکاسی مستند به بازسازی متون ادبی می پردازم و در عکس هایم موتیف هایی از زندگی امروزی نیز به چشم می خورد.

عکس های این مجموعه بابک کاظمی دراندازه ۱۰۰ در۷۰ بر روی آلومنیوم چاپ شده اند. سبب اقبال این عکاس برای انتشار یافتن عکس هایش برروی آلومنیوم؛ ماندگاری و تنوع رنگ های عکس هایش است که بر روی فلز درخشندگی خاصی پیدا می کند.

آرش کاظمی متولد ۱۳۶۲ اهواز و دانش آموخته رشته گرافیک است و عکاسی را به صورت خودآموخته دنبال کرده است.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.