آثار بانوان خوشنویس قاجار و تابلوهای پادشاهان هم عصر در کاخ گلستان

به مناسبت روز جهانی صلح/

سینما پرس- گروه هفت هنر/ به مناسبت روز جهانی صلح نمایشگاهی از آثار بانوان خوشنویس قاجار و هدایای پادشاهان هم عصر قاجار ۳۱ شهریور و یک مهرماه به مدت دو روز در کاخ گلستان برپا می شود.

به گزارش خبرنگار تجسمی سینما پرس، تالار حوضخانه کاخ گلستان میزبان آثار بانوان خوشنویس قاجار و تابلوها و هدایای پادشاهان هم عصر قاجار می شود.

این برنامه به مناسبت روز جهانی صلح به مدت دو روز ۳۱ شهریور ماه و یکم مهر به صورت رایگان میزبان بازدیدکنندگان و علاقمندان به تماشای این آثار خواهد بود. نمایشگاهی از آثار خوشنویسان قاجار در کنار نمایش آثار نقاشی و اشیائی که از زمان قاجار برجای مانده به نمایش گذاشته می شود این آثار نشان دهنده روابط خوب ایران و دیگر کشورها بوده است که به مناسبت روز جهانی صلح به نمایش گذاشته می شود.

برپایه این گزارش، آثاری چون تابلوی پادشاهان هم دوره ناصرالدین شاه و مظفرالدین شاه که از این طریق خود را به یکدیگر را معرفی می کردند، ساعت های رومیزی سنگی که هم ساعت بوده و هم ماه شمار و روزشمار، یکسری اشیا متفرقه همچون یک پیانو منحصر به فرد که در دنیا سه تا چهار نمونه بیشتر از آن ساخته نشده است و درحال حاضر دو نمونه از آن وجود دارد که یکی در ایران و دیگری در موزه ای در اروپا موجود است، به نمایش گذاشته شده است. شمعدان و مجسمه های زیبا نیز دیگر اشیا این نمایشگاه است.

گفتنی است؛ بازدید علاقمندان طی روزهای ۳۱ شهریور و یکم مهرماه رایگان بوده و نمایشگاه خوشنویسی نیز تا یک هفته دایر است.

انتهای پیام/ص/ن.ف

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۶۹۸۵


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.