آثار حاتمی‌کیا، رفیعی، توکلی و میرکریمی در هفته فیلم لیتوانی

نخستین هفته فیلم ایران با نمایش هفت فیلم ایرانی در سال ۹۲ در شهر کائوناس لیتوانی برگزار شد.

به گزارش هنرآنلاین، دومین جشنواره فیلم‌های ایرانی توسط موسسه رسانه های تصویری و با همکاری و حمایت سفارت جمهوری اسلامی ایران در ورشو و آکرودیته لیتوانی و سازمان سینمایی لیتوانی از تاریخ ۱۶ فروردین ماه به مدت ۵ روز در سینما «روموای» شهر کائوناس لیتوانی برگزار شود.

در این جشنواره ۷ فیلم “تولد یک پروانه” ساخته مجتبی راعی ، “آقا یوسف” اثر علی رفیعی ،”اینجا بدون من” ساخته بهرام توکلی، “به نام پدر” اثر ابراهیم حاتمی کیا، “برف روی شیروانی داغ” به کارگردانی محمد هادی کریمی، “زیر نور ماه” ساخته رضا میرکریمی و “حقیقت گمشده” به کارگردانی محمد احمدی به زبان لیتوانیایی ترجمه و به نمایش گذاشته شدند.

مراسم افتتاحیه این جشنواره با حضور هنر دوستان و علاقمندان به فرهنگ و هنر ایرانی برپا شد و ابراهیمی دبیر اول سفارت جمهوری اسلامی ایران در ورشو و اکرودیته لیتوانی با اشاره به تاریخچه صد ساله صنعت سینمای کشورمان، جمهوری اسلامی ایران را از جمله پیشگامان این صنعت در منطقه خاورمیانه و آسیا دانست و اظهار امیدواری کرد که این گونه جشنواره‌های هنری بتواند به عنوان پلی بین فرهنگ‌های مختلف بویژه فرهنگ ایرانی و لیتوانیایی عمل نماید و سببات شناخت هر چه بیشتر مردم و هنرمندان لیتوانیایی را با فرهنگ و هنر و سینمای ایرانی فراهم کند.

بنابراین گزارش، کائوناس شهری فرهنگی و تاریخی و دومین شهر مهم لیتوانی بعد از ویلنیوس است که بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. موسسه رسانه‌های تصویری در نظر دارد تا اولین هفته فیلم ایران در روسیه را در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار نماید.


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.