آثار دوسالانه به صورت کتاب منتشر می‌شود/پارک مجسمه‌ها در راه است

۱۸م دیماه ،

دبیر سومین دوسالانه مجسمه‌های شهری خبر داد

دبیر سومین دوسالانه مجسمه‌های شهری از چاپ کتابی از آثار این دوسالانه و ساخت و نصب مجسمه‌های برگزیده در پارکی خبر داد.

“سید مجتبی موسوی” دبیر سومین دوسالانه مجسمه‌های شهری در گفت‌وگو با خبرنگار تجسمی‌ هنرآنلاین گفت: سومین دوسالانه مجسمه‌های شهری از ۲۶ آذرماه آغاز شده است و تا اواخر دی ماه ادامه دارد. در این دوسالانه ۵ اثر از ۱۸۰ اثری که به نمایش درآمده است انتخاب و در روز اختتامیه معرفی می‌شوند.

او دربارهٔ داوری دوسالانه اظهار کرد: در این دوسالانه معیارهای داوری بیشتر بر جنبه‌های شهری مجسمه‌ها تاکید دارد. مجسمه‌ها باید خلاقیت، نوآوری، مطابقت با فضای شهری را در بر داشته باشد که خوشبختانه امسال بسیاری از آثار به نمایش درآمده این ویژگی را دارند. در این میان آثاری که دارای این ویژگی‌ها باشند در بانک طرح قرار می‌گیرند تا زمان برگزاری دوسالانه بعدی شانس اجرا و نصب در فضای شهر را داشته باشند.

موسوی با بیان اینکه از این مجسمه‌ها برای برپایی پارک مجسمه استفاده می‌شود اظهار کرد: در حال حاضر ۵ مجسمه در اولویت می باشند و با ساخت این مجسمه‌ها به سراغ سایر مجسمه‌های برگزیده می‌رویم و به مرورآنها را می‌سازیم. احتمالا با ساخت این مجسمه‌ها پارک مجسمه ای آماده می‌شود.

دبیر سومین دوسالانه مجسمه‌های شهری همچنین گفت: با توجه به اینکه هنرمندان در طراحی مجسمه‌های شهری امسال به مخاطبان عام توجه بسیاری کردند به نظر می‌رسد بسیاری از مجسمه قابلیت ساخت و نصب در فضای شهری را دارند. به همین سبب پیش بینی می‌کنیم که بیش از ۸۰ درصد این آثار در بانک طرح ذخیره شوند و به مرور هر کدام متناسب با ویژگی‌ها و فضایی که می‌تواند در آن قرار بگیرد انتخاب و برای ساخت به هنرمند مربوطه سفارش داده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به این ابهام که چرا دوسالانه در بی خبری ادامه پیدا کرده است گفت: در حال حاضر ستاد خبری برای پوشش خبرها دوسالانه مجسمه‌های شهری مشغول به فعالیت است اما شاید به سبب تعطیلی‌های این روزهای تهران آن‌طور که انتظار می‌رود اطلاع رسانی دربارهٔ روند دوسالانه مجسمه‌های شهری صورت نگرفته است.

او با اشاره به اینکه هنوز زمان و مکان مراسم اختتامیه مشخص نیست اظهار کرد: برای برگزاری مراسم اختتامیه چند مکان را در نظر گرفته‌ایم اما هنوز به توافق نهایی نرسیده‌ایم از این‌رو هنوز زمان و مکان برگزاری مراسم اختتامیه مشخص نیست تنها نکته قطعی این است که سومین دوسالانه مجسمه‌های شعری بین ۲۵ تا ۳۰ دی ماه به پایان می‌رسد.

دبیر سومین دوسالانه مجسمه‌های شهری در پایان از چاپ کتاب مجسمه‌های شهری این دوسالانه خبر داد و گفت: با برگزاری اختتامیه سومین دوسالانه مجسمه‌های شهری قصد داریم آثار این دوسالانه را در قالب کتابی تا پایان امسال منتشر کنیم.

انتهای پیام/۳۱/۳۴
 


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.