آثار رسانه ملی در جشنواره فیلم فجر

۱۷م دیماه ،

دو اثر از تولیدات مراکز استان های صدا و سیما به بخش مسابقه سینمای ایران در سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر راه یافت.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رسانه ملی؛  دبیرخانه این جشنواره اعلام کرد از میان ۱۰۲ فیلم متقاضی شرکت در بخش سینمای ایران هیات انتخاب آثار فیلم های بخش مسابقه را در دو بخش سودای سیمرغ و نگاه نو یا فیلم اولی ها معرفی کردند .
در بخش مسابقه نگاه نو ۱۵ فیلم برگزیده شدند که دو فیلم “تابستان طولانی “تولید سیمای مرکز خراسان رضوی و ” رنجرو” از سیمای مرکز بوشهر در میان این آثار به چشم می خورند .
 این اولین بار است که دو اثر تولیدی مراکز استان های صدا و سیما در بخش سینمای ایران به مرحله مسابقه جشنواره بین المللی فیلم فجر راه می یابند.
تابستان طولانی تولید سیمای مرکز خراسان رضوی بیانگر برهه ای واقعی از تاریخ جنگ تحمیلی است،  علی خزائی فر کارگردان فیلم در این اثر نقش خانواده به ویژه مادران را در تربیت نسلی غیور و ایثارگر به نمایش در آورده است.
 “رنجرو” دیگر فیلم راه یافته به بخش مسابقه نگاه نوی جشنواره فیلم فجر است. این فیلم در سیمای مرکز بوشهر تهیه شده است و احسان عبدی پور در ژانر کودک و نوجوان خالق این اثر است. داستان “رنجرو” مربوط به نوجوانی است از اهالی روستایی در اطراف نیروگاه بوشهر که در اتفاقاتی با پسر بچه ای روسی از خانواده یک مهندس نیروگاه آشنا و دوست می شوند. اما شرایط جهاتی می رود تا اثر سوء خود را بر این دو دوست بگذارد و…


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.