آثار زنده رودی در موزه جهان نما

۲۹ آبان ،

به مناسبت ماه محرم و ایام شهادت سرور و سالار شهیدان، نمایشگاهی از آثار نقاشی خط هنرمند معاصر کشورمان، حسین زنده رودی در موزه جهان نمای مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار شده است.

به گزارش تفسیری هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران سهیلا اسدی، مسئول موزه جهان نما با اعلام این خبر افزود: موزه جهان نما در آستانه سالروز شهادت امام حسین (ع) و ۷۲ تن از یاران باوفایشان، ۳ اثر نقاشی خط کوفی از حسین زنده رودی که متعلق به مخزن این موزه می باشند را در معرض نمایش عموم قرار داده است.

وی با بیان اینکه حسین زنده رودی متولد سال ۱۳۱۶ در تهران و جزو پایه گذاران مکتب سقاخانه در نقاشی ایران است توضیح داد: کارهای زنده رودی به چند دوره تقسیم می گردد؛ دوره ای که آثارش متاثر از جادو جنبل، وردها و اسطرلاب است، دوره ای که به نقش مهر می پردازد و تنها بخشی از سطوح تابلو پر از نقش مهر و نوشته داخل آن است و با رنگ های گرم و زنده رنگ آمیزی می گردد و دوره‌ای که از کلمات و حروف خط کوفی برای ایجاد نقش و فرم در آثارش استفاده می کند و مانند ریاضیات حاوی فضایی مجهول یا مانند شعر و موسیقی در جستجو، حرکت و تداوم است. در این دوره بیشتر از رنگ های سیاه و سفید بهره برده و با معطوف کردن نگاه به یک کانون قدسی و معنوی دنیای پر اسراری را برمی انگیزد که مدام ما را در حال پرسش و انتظار نگه می دارد.

وی تصریح کرد: آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه متعلق به دوره دوم و سوم فعالیت هنری این هنرمند است.

گفتنی است علاقه مندان جهت بازدید از این نمایشگاه می توانند تا پایان ماه محرم همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۷ به موزه جهان نمای مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه کنند.

انتهای پیام/۳۱


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.