آثار شهدای هنرمند اردبیل جمع آوری می شود

به گزارش خبرنگار مهر، عظیم دشتی بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه مولفان دفاع مقدس استان با اشاره به جمع آوری این آثار توسط بسیج هنرمندان گفت: آثار شهدای هنرمند استان توسط بسیج هنرمندان جمع آوری و به صورت کتابی با نام “یاقوت سرخ” تدوین شده که با رونمایی از این کتاب، آثار شهدای هنرمند در اختیار علاقمندان قرار می گیرد.

وی از شناسایی ۴۰ هنرمند شهید در استان خبر داد و افزود: در سالهای ۹۰ و ۹۱ یادواره شهدای هنرمند شهرستانهای اردبیل، نیر، نمین و مشگین شهر برگزار شده و با برگزاری یادواره هفت شهید هنرمند شهرستان گرمی در اواخر تیرماه، خود را برای برگزاری یادواره شهدای هنرمند اردبیل آماده می کنیم.

دشتی گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و انتقال فرهنگ و ارزشهای هشت سال دفاع مقدس به نسلهای جدید را از مهمترین اهداف برگزاری یادواره های شهدای هنرمند استان برشمرد و تصریح کرد: حاکمیت تفکر ایثار و شهادت در جامعه، کشور را در برابر همه تهدیدات بیمه می کند و نقشه دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب اسلامی را نقش بر آب می کند.

وی با اشاره به همکاری نهادهای مختلف برای جمع آوری آثار شهدای هنرمند استان اضافه کرد: همکاری و مساعدت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل و سایر نهادهای فرهنگی و هنری استان در برگزاری یادواره های شهدای هنرمند در سطح استان قابل تقدیر است و امیدواریم اینگونه همکاری ها ادامه داشته باشد.

رئیس بسیج هنرمندان استان با بیان اینکه تمام شهدای هشت سال دفاع مقدس هنر اخلاص و ایثار را در درون ذات خود داشتند، ادامه داد: شهدا در حفظ ناموس، شرف و ارزشهای انقلاب اسلامی راهی جبهه های حق علیه باطل شدند که با این حضور خود والاترین و ارزشمندترین هنرها را در اختیار آحاد جامعه قرار دادند.

دشتی شهدای هنرمند را سر سلسله شهدای آگاه و بصیر حضور یافته در سنگر دفاع از ارزشهای ناب اسلامی دانست و تصریح کرد: هنرمندان در سنگر شهادت نیز همچون سنگرهای دیگر دفاع از انقلاب خوش درخشیدند و به دشمنان نظام و انقلاب نشان دادند که ایران یافته و رو به صعود در رسیدن به نقطه متعالی و ارزشی است.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.