آثار قوی تری نسبت به سال های قبل به جشنواره راه یافت

۳۰ام بهمن ،

شاهین فرهت:

شاهین فرهت: امسال در میان پایان نامه های شرکت داده شده در جشنواره موسیقی فجر کارهای قوی تری نسبت به سال های قبل دیده می گردد.

به گزارش هنرآنلاین، عضو هیات داوری و انتخاب بخش آهنگسازی موسیقی کلاسیک ایرانی و پایان نامه ، با اعلام این خبر به ستاد خبری بیست و هشتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر گفت: پایان نامه های شرکت داده شده در جشنواره موسیقی فجر امسال در اکثر اوقات سطح خوبی داشتند و کارهای قوی تری نسبت به سال های قبل دریافت کردیم.

شاهین فرهت در ادامه افزود: این قطعات در فرم های مختلفی بود و زبان هارمونیک خوبی داشت. بر اساس این قطعات، نمودار کارهای جوانان را می توانیم صعودی در نظر بگیریم و ادعا کنیم که در بخش کلاسیک غیر ایرانی، آهنگسازی به طور جدی بین جوانان هنرمند شناخته شده است.

وی همچنین تصریح کرد: برگزیدگان این بخش نسبت به سایرین بیان بهتر و اصالت بیشتری داشتند و علاوه بر محتوای موزیکال، نکته مهمی که در آثار برگزیده مشترک بود تقلیدی نبودن کارها بود.

عضو هیات داوری و انتخاب بخش آهنگسازی موسیقی کلاسیک ایرانی و پایان نامه در ادامه دربارهٔ پایان نامه های ارسالی توضیح داد: در این بخش از جشنواره پایان نامه ها در مقطع لیسانس و بالاتر ارسال شده اند و از لحاظ کیفی بسیار قطعات بالایی می باشند. تعدادی از این کارها حتی از سطح کارهای پایان نامه هم بالاتر و حرفه ای تر بوده اند.

این آهنگساز و استاد دانشگاه همچنین در ادامه تصریح کرد: این روند رو به رشد ادامه دار باشد تا جوانان بتوانند زمینه های لازم برای پیشرفت را فراهم کنند.

بیست و هشتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر در بخش های کلاسیک ایرانی، کلاسیک غیر ایرانی ، آواز جمعی، آهنگسازی در دوبخش پایان نامه و بیداری اسلامی برگزار می گردد.

پایان پیام/۴۶


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.