آثار نصرالله افجه‌ای مرور می‌شود

۲۹فروردین۱۳،

در گفت‌وگو با هنرآنلاین مطرح شد

به زودی نمایشگاهی از آثار استاد افجه‌ای به روی دیوار می‌رود.

نصرالله افجه ای هنرمند مطرح نقاشی خط در گفت و گو با خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: به زودی نمایشگاهی از آثارم که در آرشیو گالری ساربان وجود دارد در افتتاحیه گالری تازهی به نمایش گذاشته می‌شود.

مدیر گالری ساربان گالری بزرگی در اقداسیه به زودی تاسیس می‌کند که در مراسم افتتاحیه بخشی از آثارم به نمایش درمی‌آید. او با اشاره به اینکه این نمایشگاه پس از انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود گفت: تاریخ دقیق افتتاحیه هنوز مشخص نیست اما به طور حتم تا پایان خردادماه این نمایشگاه افتتاح می‌شود.

وی با ابراز خوشحالی از افتتاح این گالری اظهار کرد: از اینکه گالری به گالری‌های پایتخت اضافه می‌شود خوشحالم اما به طور کلی تعداد گالر‌ی‌ها در تهران کم نیست بنابراین مهم تر از کمیت گالری‌ها در حال حاضر کیفیت باید مورد توجه قرار گیرد. در حال حاضر حدود ۱۵۰ گالری در تهران وجود دارد که تنها تعدادی از آنها به صورت حرفه ای و به طور مداوم فعالیت دارند.

این هنرمند با اشاره به اینکه بعضی از گالری داران تخصص لازم برای این حرفه را ندارند تصریح کرد: معاونت در صدور مجوز تاسیس گالری باید به تخصص و میزان دانش گالری دار توجه بیشتری کند با این حال اکنون مسائل مختلفی دست به دست هم داده تا شاهد کاهش خرید و فروش آثار هنری باشیم.

افجه ای در این باره افزود: یکی از این مسائل قیمت گذاری غیرتخصص هنرمندان است. در بسیاری از مواقع قیمتی که بعضی هنرمندان یا گالری داران بر آثار می‌گذارند دور از واقعیت است و این مسئله مشکلاتی در زمینه خرید و فروش آثار به وجود می‌آورد. از این رو به نظر می‌رسد در این حوزه به کارشناسان قیمتگذاری نیاز داریم و اصلی ترین ارگانی که می‌تواند موثر واقع شود معاونت هنری است.

این هنرمند نقاشی خط تاکید کرد: در این زمینه به مدیریت همگانی نیاز داریم و معاونت هنری وزارت ارشاد می‌تواند با مدیریت صحیح این موضوع را سامان دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری حراج کریستیز و خارج شدن اثر مرحوم پیل آرام از حراج گفت: با توجه به نامه ای که پسر مرحوم پیل آرام به حراج ارسال کرده بود و در آن نکاتی را یادآور شده بود که این شبهه را به وجود می‌آورد اثری که امسال به نام استاد پیل آرام به حراج ارسال شده تقلبی است سبب شد این کار دو روز مانده به آغاز حراج از این بازار خارج شود اما به طور کلی بروز چنین اتفاقاتی به بازار ایران ضرر بزرگی می‌زند.

افجه ای ادامه داد: وقتی برای چند اثر چنین اتفاقاتی می‌افتد موسسات اینچنینی به این نتیجه می‌رسند درصدی از کارهایی که از ایران ارسال می‌شود ممکن است اعتبارشان زیر سوال برود از این رو اعتبار هنرمندان و حیثیت فرهنگی هنرمندان زیر سوال می‌رود. در سال‌های اخیر بارها شاهد بروز چنین اتفاقاتی بوده ایم. به همین سبب تصور می‌کنم اگر از ارسال آثار توسط اشخاص متفرقه جلوگیری شود به طور حتم دیگر شاهد بروز چنین اتفاقاتی نیستیم.

انتهای پیام/۳۱/۳۴


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.