آثار نگارگران ایرانی درحراج های عربی بفروش می رسد

به دلیل عدم حمایت مسئولان از هنرمندان نگارگر،اغلب آثار آنها در حراج های عربی با مبالغ بالا بفروش می رسد.

علی اصغر نقاشیان،هنرمند نگارگر درخصوص هنر نگارگری به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: نگارگری این واژه مقدس و عرفانی،در واقع تصاویری هستند که عارف هنرمند در عالم خیال به ذهنش می رسد.این هنر مربوط به عالم قدس است و جمال حضرت عشق را نقش می زند،اما “مینیاتور” نگاهی زمینی تر و متفاوت با نگارگری دارد و تمایز آن در نوع تفکر ونوع وحدت مربوط به مکاتب عالم است.
وی درادامه افزود:درآثار نگارگری های ایرانی می توان نگاه عارفانه مانند حرکت دایره ای و خلاف جهت عقربه های ساعت که همان حرکت به دور کعبه می باشد را مشاهده کرد اما در مینیاتور این دیدگاه متفاوت ونوعی تقلید است.
این هنرمند ممتاز کشورمان درخصوص حراج های خارج از کشور (کریستی) بیان کرد:کشورهای عربی بدلیل نداشتن فرهنگ و هنر غنی دراین عرصه به دنبال خرید آثار هنرمندان ما هستند تا بتوانند این هنر ایرانی را برای خود کنند.
وی با اشاره به عدم حمایت مسئولان از هنرمندان نگارگر گفت:هنرمندان ما به دلیل داشتن مشکلات مالی و عدم توجه مسئولان به برطرف کردن نیازهای آنها آثار خود را در جشنواره های عربی به نمایش می گذارند که بسیار مورد استقبال قرار می گیرد و مبلغ های خوبی بابت فروش این آثار دریافت می کنند که در ایران حتی نیمی از آن به هنرمندان ما داده نمی شود.
نقاشیان درباره جهانی شدن نگارگری اذعان داشت:برای معرفی و پیشرفت این هنر در جهان مسئولان ابتدا باید مسائل مربوط به این هنر را درکشورمان حل کنند برای مثال امور مربوط به مدیریت و آموزش نگارگری باید افراد متخصص که این هنر را خوبی می شناسد،واگذار شود تابتوان با رفع مشکلات نگارگری، این هنر را به جایگاه واقعی و شایسته درایران و جهان رساند./ه


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.