آثار هنرمندان ایرانی در پانزدهمین دوسالانه هنرآسیایی

۰۶م آذر ،

پانزدهمین دوسالانه بین‌المللی هنر آسیایی ۲۰۱۲ با آثاری از سه هنرمند و حضور یک داور ایرانی در آکادمی شیلپاکالا بنگلادش افتتاح می‌شود.

به گزارش هنرآنلاین؛ پانزدهمین دوسالانه بین المللی هنرآسیایی ۲۰۱۲ از روز یازدهم آذرماه با ۱۱اثر تجسمی از هنرمندان ایرانی، هنرمندانی از کشورهای دیگر و نمایندگانی از کشورهای اروپایی و آفریقایی به عنوان ناظردر آکادمی شیلپا کالا شهر داکا در بنگلادش افتتاح می گردد.

در این دوسالانه که به مدت ۳۰ روز ادامه دارد؛ پنج تابلو نقاشی از مرتضی اسدی، چهار  مجسمه از کامبیز صبری و چهار میکس مدیا از صادق تیر افکن با حمایت موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می آید. همچنین کامبیزصبری به عنوان نماینده هنرمندان شرکت کننده در این دوسالانه حضور خواهد داشت.

آثار پانزدهین دوسالانه بین المللی هنرآسیایی ۲۰۱۲ بنگلادش با سه داور خارجی و دو داور بنگلادشی داوری خواهد شد. که طی در خواست مدیر این دوسالانه مبنی بر حضور یک داور ایرانی ؛ عبدالمجید حسینی راد به عنوان یکی از داوران خارجی این دوسالانه توسط موزه هنرهای معاصر تهران معرفی وحضور دارد.

مرتضی اسدی متولد ۱۳۳۶ دانشجوی دکترای پژوهش هنر دانشگاه شاهد است. وی فوق لیسانس تصویر سازی دانشگاه تهران و عضو هیات علمی دانشکده هنر ومدرس دانشکده های هنری از جمله دانشگاه آزاد اسلامی ، دانشگاه یزد ، دانشگاه سوره و… است.

مرتضی اسدی در نمایشگاه های داخلی وخارجی وبیش از ۱۰۰ نمایشگاه جمعی شرکت داشته است.

کامبیز صبری متولد ۱۳۴۶ ودارای لیسانس مجسمه سازی وفوق لیسانس طراحی گرافیک وعضو هیات علمی دانشگاه تهران می باشد او در نمایشگاه های بسیاری در داخل وخارج از ایران شرکت کرده است که در این ارتباط جوایز بسیاری را از جمله دوسالانه مجسمه سازی تویامورا (ژاپن) ، جشنواره هنری بصری ( موزه هنرهای معاصر تهران) ، مسابقه خرمشهر ( طراحی مجسمه)و طراحی اسلحه از انجمن مجسمه سازان ایرانی را از آن خود کرده است.

صادق تیرافکن متولد ۱۳۴۴، عکاس ودارای مدرک کارشناسی عکاسی از دانشگاه تهران می باشد. او در نمایشگاه های گروهی و انفرادی بسیاری در داخل وخارج از کشور شرکت داشته است.

وی در گالری هایی در تهران، تورنتو کانادا، نیویورک به صورت انفرادی وهمچنین در نمایشگاه گروهی در دبی ، اسپانیا ، مسکو ، موزه زاگرب، موزه هنرهای معاصر تهران و… آثار خود را به نمایش گذاشته است.


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.