آثار هنری معاون اول چکش می‌خورد

جام جم آنلاین: جمشید مشایخی، بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر کار چکش‌زنی حراج آثار هنرهای قرآنی را انجام خواهد داد که در این مراسم کتاب «دیباچه نام پروردگار» شامل آثار خوشنویسی محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس‌جمهور هم رونمایی خواهد شد و آثار او در معرض فروش گذاشته می‌شود.

محمدرضا کمره‌ای، مدیرمسئول انتشارات «مشق هنر» و رئیس نخستین آیین فروش آثار هنری قرآنی به مهر گفت: معاون اول رئیس‌جمهور که مدت‌هاست به دلیل علاقه شخصی، به خوشنویسی و خطاطی آیه بسم‌الله می‌پردازد، آثار خود را در قالب کتابی با عنوان «دیباچه نام پروردگار» منتشر خواهد کرد و همزمان با این نمایشگاه از کتاب «دیباچه نام پروردگار» شامل تصاویر این آثار رونمایی خواهد شد.

مدیرمسئول انتشارات «مشق هنر» درباره کتاب مجموعه آثار خوشنویسی معاون اول رئیس‌جمهور توضیح داد: علاوه بر تصاویر این ۵۷ اثر خوشنویسی و نقاشیخط، مقدمه‌ای نیز به دو زبان فارسی و انگلیسی از کاوه تیموری، پژوهشگر و خوشنویس و همچنین مدیرانتشارات به چاپ رسیده است. ضمن این‌که این کتاب با تصویر خوشنویسی آیه بسم الله استاد امیرخانی، هنرمند پیشکسوت آغاز می‌شود.

به گفته کمره‌ای، مراسم رونمایی از این کتاب با حضور تنی چند از مسئولان فرهنگی و هنرمندان سیزدهم مردادماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد.

رئیس نخستین نمایشگاه فروش آثار هنری قرآنی گفت: علاوه ‌بر این، آثار هنری معاون اول رئیس‌جمهور در نخستین بازار فروش آثار هنرهای قرآنی که همزمان با ماه مبارک رمضان در فرهنگسرای نیاوران و برج میلاد برگزار می‌شود، عرضه خواهد شد.

به گفته کمره‌ای، آثار رحیمی به نفع ایتام و کودکان سرطانی چکش می‌خورد و هزینه فروش این تابلوها به این موضوع اختصاص خواهد یافت.

مدیر موسسه «مکعب هنر» یادآور شد: آثار خوشنویسی و نقاشیخط معاون اول رئیس‌جمهور در کنار تابلوهای ۵۰ نفر از استادان این رشته هنری چون یدالله کابلی، کیخسرو خروش، اسرافیل شیرچی، کرم‌علی شیرازی، عین‌الله صادق‌زاده، غلامحسین امیرخانی و امیراحمد فلسفی در معرض نمایش و فروش گذاشته می‌شود.

وی ادامه داد: کار قیمت‌گذاری این آثار بر اساس نظر کارشناسان انجام شده و این اکسپو از سیزدهم مرداد در فرهنگسرای نیاوران به مدت یک هفته و از بیست‌وچهارم مرداد در برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.