آثار هنری به خانه های مردم راه پیدا کرده است

‘لیلی گلستان’ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: بیشترین مراجعه کنندگان و خریداران از هفت نگاه، اقشار مختلف مردم هستند و این امر گام مثبتی برای پیوند مردم و آثار هنری است.

وی ادامه داد: در واقع بسیاری از خریداران، افراد حرفه ای و کارشناس نبودند و مدیران گالری های هفتگانه ‘هفت نگاه’ بسیاری از خریداران را نمی شناختند.

سخنگوی گروه تجسمی ‘هفت نگاه’ افزود: شاید دلیل استقبال مردم، کاهش قیمت آثارهنری و کیفیت مناسب تولیدات هنرمندان است؛ البته تداوم برگزاری این نمایشگاه هم در این مهم تاثیرداشته است.

مدیرگالری گلستان گفت: امسال در گزینش آثار دقت فراوانی شده است، در واقع آثار عرضه شده در این بازار جز بهترین نمونه های هنری است.

به گفته وی بیش از ۳۰۰ اثر مجسمه و نقاشی از ۲۸۰ هنرمند در این نمایشگاه عرضه شده است، ضمن اینکه بین ۵۰ تا ۶۰ اثر هم در انبار فرهنگسرای نیاوران برای جایگزینی آثار فروخته شده نگهداری می شود.

سخنگوی گروه تجسمی ‘هفت نگاه’ درباره برگزاری دوبار در سال این نمایشگاه توضیح داد: برگزاری این بازار فروش آثار هنری با همکاری هفت گالری تهران، نیازبه هماهنگی و برنامه ریزی فراوانی دارد و بیش از ۴ ماه زمان برده است.از این رو تصور نمی کنم امکان برگزاری دو بار در سال آن میسر باشد.

گلستان همچنین به علاقه هنرمندان عکاس برای حضور در این نمایشگاه فروش اشاره کرد و گفت: تقاضاهای بسیاری برای عرضه و فروش آثار عکاسی هنرمندان این رشته به هفت نگاه رسیده است، اما هنوز امکان برگزاری آن میسرنشده است.

وی به تصویب قانون خرید آثار هنری اشاره کرد و گفت: برپایی این بازار فروش آثار هنری فرصت خوبی برای صرف یک دهم درصد بودجه دستگاه های دولتی است؛ اما تا به حال ما هیچ مراجعه کننده ای از سوی نهادها و دستگاه های دولتی نداشته ایم.

گروه تجسمی ‘هفت نگاه’ متشکل از گالری های آریا، الهه، دی، گلستان، هفت ثمر، والی و ماه مهر، اسفند ۱۳۸۵ اعلام موجودیت کرد و از همان سال با برپایی نمایشگاه های سالانه فروش آثار تجسمی، نقش مهم و بسزایی در گسترش فرهنگ خرید آثار هنری در میان مردم ایفا کرده است.

این بازار فروش آثار هنری از بیست و دوم اردیبهشت ماه در فرهنگسرای نیاوران برپا شده است و به دلیل استقبال علاقمندان تا ۵ خرداد نیز ادامه داد.

فراهنگ**۹۱۷۳**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۰۵۰۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.