آخرین آمار تب کریمه کنگو

جام جم آنلاین: رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو از ابتدای امسال تاکنون ۶۵ مبتلا در کشور داشته است که هشت نفر آنان جان باختند.

محمدمهدی گویا در گفت‌وگو با فارس، افزود: از بین فوت‌شدگان یک نفر غیرایرانی و هفت نفر ایرانی بودند.

وی گفت: با اجرای برنامه‌های مراقبتی و کنترلی و آ‌موزش مردم بخصوص در میان کارگران کشتارگاه‌ها طی هفته‌های اخیر هیچ مورد جدیدی از این بیماری در کشور نداشته‌ایم؛ اما برنامه‌های کنترلی و مراقبتی همچنان ادامه دارد.

محمد شیرزادی، رئیس اداره مقابله با بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان وزارت بهداشت نیز اعلام کرد: از بین بیش از ۲۰۰ بیماری مشترک بین انسان و دام، مهم‌ترین و شایع‌ترین بیماری‌ها در کشور ما تب مالت، تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو، هاری و حیوان گزیدگی، سالک، تب شالیزار، سیاه زخم و کیست هیداتیک است.

‌وی افزود: بیماری تب مالت سال گذشته ۱۲ هزار مبتلا در کشور ما داشت که البته به علت رسیدگی به موقع، هیچ مورد فوتی از این بیماری نداشتیم.

مهم‌ترین عامل انتقال بیماری تب مالت استفاده از لبنیات غیرپاستوریزه است، شیرها و لبنیات پاستوریزه از این نظر هیچ مشکلی ندارند به همین علت در شهرها مردم باید فقط از لبنیات پاستوریزه استفاده کنند و به طور کلی عرضه لبنیات غیرپاستوریزه در شهرها غیرمجاز و غیرقانونی است و دانشگاه‌های علوم پزشکی باید این مراکز را جمع‌آوری کنند، زیرا هیچ مجوزی از وزارت بهداشت ندارند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.