آخرین تحولات امنیتی عراق؛ درخواست کمک هاشمی از رئیس جمهور

خبرگزاری آریا-طارق الهاشمی، معاون اول فراری رییس جمهوری عراق، با بعید ندانستن صدور حکم اعدام علیه خود،حمایت جلال طالبانی، رییس جمهوری این کشور، را خواستار شد.

ستگیری شماری از اعضای القاعده
نیروهای امنیتی عراق در ادامه بازداشت تروریستها، امروز ( چهارشنبه) نیز شمار دیگری را بازداشت کردند. نیروهای امنیتی عراق، بامداد امروز (چهارشنبه) با افزایش تدابیر امنیتی در جنوب بغداد، ۱۶ عضو القاعده را بازداشت کردند.
همچنین منابع نزدیک به “محمود المشهدانی”، رییس مجلس پیشین عراق، نیز امروز اعلام کردند که نیروهای امنیتی این کشور چهار تن از محافظان “محمود المشهدانی” را به همراه داماد وی به اتهام دست داشتن در عملیات تروریستی و اعمال جنایتکارانه بازداشت کردند.
بازداشت این افراد بدنبال اعترافات یکی از محافظان رییس پیشین مجلس عراق بود که گفته بود همه آنها در اعمال تروریستی دست دارند و یک سری اعمال جنایتکارانه را انجام داده اند.
“محمودالمشهدانی”، که از سال ۲۰۰۶ تا سال ۲۰۰۸ رییس مجلس عراق بود، نیز بدون هیچ واکنشی درباره حکم بازداشت محافظانش اعلام کرد به دستگاه قضائی عراق اطمینان کامل دارد. رئیس مجلس پیشین عراق تاکید کرد که نخواهد گذاشت عده ای با سوء استفاده از این بازداشت ها وجهه و اعتبار دستگاه قضائی کشور را خدشه دار کنند و همچنان منتظر پایان یافتن تحقیقات درباره اتهامات وارده خواهد ماند.

درخواست کمک طارق الهاشمی از جلال طالبانی
خبر دیگر از عراق حاکی از این است که طارق الهاشمی، معاون اول فراری رییس جمهوری عراق، که به مشارکت در اقدامات تروریستی متهم است با بعید ندانستن صدور حکم اعدام علیه خود،حمایت جلال طالبانی، رییس جمهوری این کشور، را خواستار شد.
در همین حال، “طارق الهاشمی” درباره تصمیم شورای قضایی عراق مبنی بر محاکمه محافظانش در پنجشنبه آینده گفت، این اقدام موجب تشدید بحران سیاسی در عراق خواهد شد.
شورای عالی قضایی عراق پیشتر اعلام کرده بود محاکمه الهاشمی متهم به دخالت در عملیات تروریستی و محافظان وی پنجشنبه آینده آغاز می شود و اگر وی به عراق بازنگردد به طور غیابی محاکمه خواهد شد.

ادامه عملیات تروریستی
همچنین در ادامه عملیات انفجاری در عراق، گزارش شده است که شمار دیگری از شهروندان این کشور در عملیات بمب گذاری مجروح شده اند. بمبی بامداد روز چهارشنبه در مسیر عبور گشت پلیس عراق در منطقه” جرف الملح”، در ۶ کیلومتری شمال شرق بعقوبه، مرکز استان دیاله در شمال شرق بغداد ، منفجر شد.
در نتیجه این انفجار دو نیروی پلیس از جمله یک افسر زخمی شدند. نیروهای امنیتی عراق در پی این حادثه با افزایش تدابیر امنیتی، ۴ مظنون را بازداشت کردند.
پلیس استان نینوا، در شمال عراق، نیز دیروز ( سه شنبه) اعلام کرد، دوشنبه شب گذشته بر اثر انفجار یک خودرو بمب گذاری شده در شمال موصل، مرکز استان نینوا، شانزده نفر از جمله یک افسر ارتش عراق و یک سرباز عراقی زخمی شدند.

 


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.