آخرین جزئیات نحوه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت یازدهم

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

عضو هیئت‌ رئیسه مجلس با بیان اینکه جلسه علنی فردای بهارستان با دستور بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی برگزار می‌شود، گفت: بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت یازدهم در صحن علنی، چهارشنبه جاری به اتمام می‌رسد و در آخرین جلسه پایان هفته و همزمان رای‌گیری برای همه وزرای‌ پیشنهادی انجام خواهد شد.

با بیان اینکه جلسه علنی فردای بهارستان با دستور بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی و با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر روحانی برگزار خواهد شد، اظهار داشت: بعد از یک هفته بحث و بررسی خط‌مشی و اصول کلی برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت در کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مجلس، فردا (دوشنبه ۲۱ مردادماه) رئیس‌جمهور به اتفاق اعضای پیشنهادی دولت برای دفاع از آنان در صحن علنی مجلس حضور می‌یابد.

وی افزود: به پیشنهاد رئیس مجلس و تصویب نمایندگان، جلسات بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی، صبح و عصر برگزار خواهد شد و احتمالا تا چهارشنبه جاری (۲۳ مرداد) نیز به پایان می‌رسد که در غیر این صورت مجلس روز پنجشنبه نیز جلسه علنی خواهد داشت.

عضو هیئت‌ رئیسه مجلس در ادامه به تشریح چگونگی برگزاری جلسات بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس، رئیس‌جمهور دو ساعت و ۳۰ دقیقه فرصت دارد در مورد کلیات کابینه و دفاع از وزرا مطالبی را بیان کند‌ و هریک از وزراء نیز به مدت نیم‌ ساعت فرصت دارند تا‌ به دفاع از برنامه‌های خود بپردازند که رئیس‌جمهور می‌تواند به طور جداگانه نیز در دفاع از هر کدام از وزرا مطالبی را عنوان کند.

حسینی ادامه داد: در روند بررسی رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی، برای هر کدام از وزرا ۲ موافق و دو مخالف هر کدام به مدت ۱۵ دقیقه صحبت می‌کنند و در آخرین جلسه پایان هفته و همزمان، رای‌گیری برای همه وزرای‌ پیشنهادی انجام خواهد شد که برای هر یک از وزراء صندوقی جداگانه تعبیه می‌شود.

بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی به ترتیب حروف الفبای وزارتخانه‌ها انجام می‌شود

وی در پایان یادآور شد: بررسى  صلاحیت هر یک از وزیران به ترتیب حروف الفباى وزارتخانه‌ها انجام مى‌شود و وزرای پیشنهادی برای کسب رأی اعتماد از مجلس نیاز به رأی بیش از نیمی از نمایندگان حاضر در صحن‌ علنی دارند.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.