“آخرین سرزمین” از آلمان تا ایران

«آخرین سرزمین» رمانی دیگری از «دانیل کلمان» ‌نویسنده آلمانی در ایران به چاپ رسید. این کتاب به قلم امیرحسین اکبری‌شالچی از متن آلمانی به فارسی ترجمه شده است.

 به گزارش ایبنا، «کلمان» نویسنده جوان آلمانی است که تا به امروز کتاب‌هایی با نام‌های «شهرت»، «زیر آفتاب»، و «زمان مالر» از وی در ایران و از سوی نشر روزگار منتشر شده است.

محمد عزیزی، مدیر انتشارات «روزگار» درباره انتشار مجموعه آثاری از این نویسنده از سوی این ناشر توضیح داد: «کلمان» نویسنده جوان و خوش فکر و در آستانه ۴۷ سالگی است. این نویسنده تا به امروز با چند رمانش مورد توجه منتقدان اروپایی و آمریکایی قرار گرفته است. وی با وجود پای‌بند بودن به سنت داستان‌نویسی آلمانی به رمان نو توجهی خاص دارد و از این منظر نیاز بود که به جوانان داستان‌نویس ایرانی بیشتر معرفی شود.

این نویسنده افزود: «مساحی جهان» نیز اثر دیگری است که از این نویسنده به قلم ابوذر آهنگر ترجمه شده و به زودی منتشر می‌شود. این رمان نیز برای نخستین بار است از متن آلمانی به فارسی ترجمه در ایران به چاپ می‌رسد.

کلمان فارغ‌التحصیل رشته فلسفه و آثارش متاثر از برخی فلاسفه آلمان مانند نیچه است.

«کلمان» نویسندگی را بسیار زود و از سن ۲۲ سالگی آغاز کرد و نخستین رمان او «تصور برن هلن» نام دارد که در سال ۱۹۸۸ منتشر شد. رمان «من و کامینسکی» وی در معروفیت نویسندگی او نقش مهمی را ایفاکرد و برایش جایزه‌های معتبری را به همراه آورد.
 
«آخرین سرزمین» داستان بلندی از این نویسنده آلمانی است که مانند دیگر آثار او ردپای فلسفه در ذهنیت قهرمانانش پیداست. البته در وهله اول مخاطبان آثار او با نوعی سادگی کلام در داستان‌هایش مواجه می‌شوند؛‌ در حالی که در تحلیل لایه‌های دیگر داستان او جزییات و همه اجزای طبیعت و  پیرامون قرار است بار معنایی خاصی را از منظر نویسنده هدایت ‌کنند.
 
در بخشی از این داستان می‌خوانیم: «مورچه‌ای روی یک نی بود که قطره‌های آب از آن پایین می‌آمدند، خودش را بالا کشید، نی زیر سنگینی تن‌اش زد، بادی فنر مانند او را پس زد. مگسی پرواز کرد؛ رنگ آبی آسمان از میان نی دیده می‌شد. مگس بالای سرش پر زد، وزوز بلندی داشت؛ نشست،‌ باز به هوا رفت. باید تسلیم می‌شد.»
 
زیر آفتاب، «زمان مالر»، و «شهرت» از جمله کتاب‌هایی این نویسنده‌اند که از سوی انتشارات روزگار به چاپ رسیده‌اند.

«آخرین سرزمین»، تابستان امسال () به شمارگان هزار نسخه از سوی انتشارت روزگار منتشر شد.  این کتاب ۹۶ صفحه و قیمت آن چهار هزار تومان است.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.