آخرین مواضع سید حسن نصرا… درباره تحولات بحرین و سوریه

خبرگزاری آریا-دبیرکل حزب الله گفت: همان دستهایی که در عراق بدون هیچگونه حس انسانی دست به خرابکاری و جنایت زدند، و به مراکز دولتی حمله کردند، امروز به دنبال ویرانی سوریه هستند.
 به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، سید حسن نصرالله ، دبیرکل حزب الله لبنان در جشنی که به مناسبت پایان بازسازی منطقه ضاحیه در جنوب بیروت که در جریان جنگ ۳۳روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان تخریب شده بود در سخنانی ضمن اشاره به شکستهای رژیم صهیونیستی بر توانمندی روز افزون مقاومت مردم لبنان در برابر این رژیم توسعه طلب تاکید کرد .
دبیر کل حزب الله لبنان در جریان سخنرانی خود در مراسم پایان بازسازی منطقه ضاحیه در جنوب لبنان تصریح کرد که شواهد مختلف بیانگر آن است که رژیم صهیونیستی در جریان جنگ ۳۳روزه علیه لبنان در تمامی اهدافش شکست خورد .
سید حسن نصرالله به این موضوع اشاره داشت که ملت لبنان علیرغم مواجهه با جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در طول این جنگ ، پیروزمندانه از جنگ ۳۳روزه ای که این رژیم علیه لبنان به راه انداخته بود خارج شد و مقاومت مردم لبنان با تحمیل شکست مفتضخانه دیگری به رژیم صهیونیسنی اقتدار خود را به نمایش گذاشت.
سیدحسن نصرالله در بخش دیگری از سخنانش به رژیم صهیونیستی درباره هرگونه تهاجم احتمالی به لبنان هشدار داد و گفت: هر ساختمانی که در حومه بیروت ویران می شود، در مقابل آن ساختمانی در تل آویو نابود می شود.
دبیرکل حزب لبنان گفت: ما امروز نه تنها می توانیم تل آویو را به عنوان یک منطقه مورد حمله قرار دهیم بلکه می توانیم به همه مراکز و مکانهای مربوط به رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی حمله کنیم .

از خشونت در بحرین حمایت نمی کنیم
سید حسن نصرالله با اشاره به ادامه حرکت مردم در بحرین با صبر، پایداری، ایمان و تحمل رنجها و سختی ها گفت: اظهارات برخی طرفهای سیاسی خارجی را در برخی پایگاه های اینترنتی خواندم که می گویند حزب الله از خشونت در بحرین حمایت می کند، این امر دروغ و اشتباه است، ما هیچگاه چنین کاری را انجام نداده و نخواهیم داد.
دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ما از رهبری مخالفان در بحرین و در رأس آنها آیت الله شیخ عیسی قاسم در زمینه پافشاری بر حرکت مسالمت آمیز حمایت می کنیم .. آل خلیفه در نهایت نمی تواند این حرکت را نادیده بگیرد و خداوند سرانجام برای این انسانهای مخلص و پایبند به اتحاد، راهکاری ایجاد خواهد کرد.
سید حسن نصرالله تأکید کرد: این خود مسئولان بحرین هستند که شرایط را به سوی درگیری های مسلحانه می کشانند، یا اینکه امیدوارند برخی گروه های جوان دست به خشونت بزنند تا مسئولیت خسونتها در این کشور را به گردن رهبران بحرینی بیندازند.

مردم سوریه در برابر دو گزینه قرار دارند
سید حسن نصرالله درباره موضوع سوریه با اشاره به عملیات تروریستی در دمشق که به کشته و یا مجروح شدن شمار بسیاری از مردم منجر شده، گفت: در بعضی از شبکه های ماهواره ای و از برخی شخصیت های مخالف اظهارات ساده لوحانه ای شنیدیم که نظام را به دست داشتن در این انفجارها متهم می کنند .. آنها می گویند که نظام سوریه امنیتی و اطلاعاتی است؛ آیا این نظام امنیتی برای تخریب مراکز امنیتی خود افراد انتحاری اعزام می کند – اگر افراد انتحاری داشته باشد – و یا خودروهای بمب گذاری شده می فرستد .. برخی مسائلی که درباره سوریه اعلام می شود غیرمنطقی است.
سید حسن نصرالله گفت: همان دستهایی که در عراق بدون هیچگونه حس انسانی دست به خرابکاری و جنایت زدند، و به مراکز دولتی حمله کردند، امروز به دنبال ویرانی سوریه هستند.
سید حسن نصرالله با مطرح کردن این سئوال که آیا عملیات انتحاری موجب اصلاح و دمکراسی می شود، خاطرنشان کرد: ما هر روز درباره مواضع خود درقبال سوریه و اینکه برخی افراد به دنبال ویرانی این کشور هستند قانع تر می شویم .. آمریکا، غرب، اسرائیل و برخی طرفهای منطقه ای به دنبال ویران کردن سوریه هستند زیرا آنها می خواهند که از دست حامی اصلی مقاومت لبنان، و فلسطین خلاص شوند، و از دولت و ملت و ارتشی که از مقاومت لبنان و فلسطین حمایت کردند و طرح خاورمیانه جدید جرج بوش را به نابودی کشاندند انتقام بگیرند.
سید حسن نصرالله با اشاره به جدیت دولت و نظام سوریه برای اصلاحات، ادامه داد: آنچه که (در سوریه) روی می دهد درخواست برای اصلاحات و دمکراسی نیست .. انتخابات در این کشور در شرایطی بد برگزار شد ولی با این وجود نسبت مشارکت در مقایسه، از برخی کشورهای آرام اروپایی یا آمریکای لاتین و حتی عربی کمتر نبود.
وی خاطرنشان کرد: ملت سوریه در برابر دو راه قرار دارد، اصلاح و حل مسائل از راه های سیاسی و یا تفکرات و دستهای ویران گر که حاضرند سلاح و پول در اختیار عناصر انتحاری قرار دهند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.