آخرین وضعیت و تقویم آزمون‌های مختلف / ۱۵ تا ۱۷ شهریور زمان اعلام نتایج نهایی کنکور

خبرگزاری آریا-حسین توکلی زمان اعلام نتایج نهایی کنکور را از ۱۵ تا ۱۷ شهریور ماه اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار آریا ،حسین توکلی مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور آخرین وضعیت و تقویم آزمون‌های مختلف این سازمان را تشریح کرد و از زمان ثبت‌نام آزمون سراسری و کارشناسی ارشد سال ۹۲ و زمان اعلام نتایج کنکور ۹۱ خبر داد.

وی گفت:آزمون سراسری سال ۹۱ از ۸ تا ۱۰ تیر ماه برگزار شد که نتایج اولیه آزمون سراسری ۹۱ در نیمه مرداد ماه اعلام می‌شود و طی آن داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند از ۱۷ تا ۲۳ مردادماه نسبت به انجام انتخاب رشته به ترتیب اولویت علاقه اقدام کنند.

۱۵ تا ۱۷ شهریور زمان اعلام نتایج نهایی کنکور

وی از اعلام نتایج نهایی کنکور از ۱۵ تا ۱۷ شهریور ماه خبر داد و افزود: همچنین فهرست اسامی معرفی‌شدگان رشته‌های نیمه متمرکز در نیمه اول مهرماه به منظور شرکت داوطلبان در مرحله دوم تا چند برابر ظرفیت اعلام می‌شود.

۳۰ تیر؛ آزمون کارشناسی علمی کاربردی

مشاور سازمان سنجش با اشاره به برگزاری آزمون کارشناسی دوره‌های ترمی دانشگاه جامع علمی کاربردی در ۳۰ تیر ماه، اظهار کرد: در دوره کارشناسی این آزمون ۲ هزار و ۴۵۶ داوطلب و در دوره کارشناسی ناپیوسته ۱۲۱ هزار و ۵۴۴ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند.

پذیرش ۸۵هزار نفری آزمون ارشد

وی با اشاره به اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد۹۱ در نیمه اول شهریور ماه در محدوده زمانی ۱۱ تا ۱۳ شهریور ماه، گفت: در این دوره از آزمون ۸۵ هزار داوطلب پذیرفته می‌شوند.

آزمون تجمیع شده کارشناسی ناپیوسته

وی در ادامه با اشاره به تجمیع آزمون کارشناسی ناپیوسته میان دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های وزارت علوم در سال جاری برای اولین بار، تصریح کرد: این آزمون دوم شهریور ماه برگزار می‌شود، در این دوره از آزمون ۴۲۵ هزار و ۸۰ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۵۰ درصد داوطلبان علاقه مندی خود را برای گزینش در دانشگاه آزاد اعلام کردند.

۲۰ شهریور ؛ اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری

توکلی همچنین به اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری در ۲۰ شهریور ماه اشاره کرد و گفت: حدود ۱۰ هزار داوطلب در این دوره از آزمون پذیرفته می‌شوند.

ثبت‌نام دوره‌های فراگیر پیام نور

وی با بیان اینکه ثبت‌نام دوره‌های فراگیر مقاطع کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی دانشگاه پیام نور نهم تا ۱۶ مهر ماه انجام می‌شود، اظهارکرد: همچنین ثبت‌نام فراگیر دوره کارشناسی ارشد ۱۲ تا ۲۰ مهرماه انجام می‌شود.

وی در خصوص زمان برگزاری دوره‌های مختلف فراگیر دانشگاه پیام نور، گفت: آزمون امسال فراگیر دانشگاه پیام نور ۲۴ آذر ماه برگزار می‌شود.

آزمون آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای

توکلی با اشاره به برگزاری آزمون آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای ۹۱ در سوم شهریور ماه، گفت: در این آزمون ۳۷۴ هزار و و ۴۰۰ داوطلب با یکدیگر رقابت می‌کنند.
مشاور عالی سازمان سنجش در پایان با اشاره به اینکه ثبت‌نام آزمون سراسری سال ۹۲ در ۱۶ آذر و آزمون کارشناسی ارشد ۹۲ آبان ماه انجام می‌شود، گفت: آزمون کارشناسی ارشد ۹۲ در بهمن ۹۱ برگزار می‌شود.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.