آخرین آمارهای جهانی کرونا/ فوت بیش از ۷۴۷ هزار نفر بر اثر کووید-۱۹

براساس آخرین آمارها، شمار قربانیان بیماری کووید-۱۹ در جهان تاکنون به ۷۴۷ هزار و ۲۵۸ نفر رسیده است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، شمار مبتلایان به کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۲۰ میلیون و ۸۰۶ هزار و ۹۶۵ نفر رسیده و مرگ ۷۴۷ هزار و ۲۵۸ نفر در اثر این بیماری نیز تأیید شده است.

روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها ۱۳ میلیون و ۷۰۶ هزار و ۶۸۸ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.

از میان شش میلیون و ۳۵۳ هزار و ۱۹ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، ۹۹ درصد موارد یعنی شش میلیون و ۲۸۸ هزار و ۴۱۱ نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها ۶۴ هزار و ۶۰۸ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.

همچنین از ۱۴ میلیون و ۴۵۳ هزار و ۹۴۶ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، ۱۳ میلیون و ۷۰۶ هزار و ۶۸۸ نفر معادل ۹۵ درصد از موارد بهبود یافته و ۷۴۷ هزار و ۲۵۸ نفر معادل پنج درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا همچنان درصدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

در حال حاضر سه کشور آمریکا، برزیل و هند به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم، تنها کشورهایی هستند که بالای دو میلیون مبتلا به کووید-۱۹ را در آمارهای رسمی خود گزارش کرده‌اند.

همچنین پس از ایالات متحده کشورهای برزیل، مکزیک، هند و انگلیس به ترتیب بیشترین شمار قربانیان این بیماری را به خود اختصاص داده‌اند.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی “ورلداُمتر”، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا صبح امروز (پنجشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

 ۱. آمریکا پنج میلیون و ۳۶۰ هزار و ۳۰۲ مبتلا، ۱۶۹ هزار و ۱۳۱ قربانی

 ۲. برزیل سه میلیون و ۱۷۰ هزار و ۴۷۴ مبتلا، ۱۰۴ هزار و ۲۶۳ قربانی

۳. هند دو میلیون و ۳۹۵ هزار و ۴۷۱ مبتلا، ۴۷ هزار و ۱۳۸ قربانی

 ۴. روسیه ۹۰۲ هزار و ۷۰۱ مبتلا،  ۱۵ هزار و ۲۶۰ قربانی

 ۵. آفریقای جنوبی ۵۶۸ هزار و ۹۱۹ مبتلا، ۱۱ هزار و ۱۰ قربانی

 ۶. پرو ۴۹۸ هزار و ۵۵۵ مبتلا، ۲۱ هزار و ۷۱۳ قربانی

 ۷. مکزیک ۴۹۸ هزار و ۳۸۰ مبتلا، ۵۴ هزار و ۶۶۶ قربانی

۸. کلمبیا ۴۲۲ هزار و ۵۱۹ مبتلا، ۱۳ هزار و ۸۳۷ قربانی

۹. شیلی ۳۷۸ هزار و ۱۶۸ مبتلا، ۱۰ هزار و ۲۰۵ قربانی

۱۰. اسپانیا ۳۷۶ هزار و ۸۶۴ مبتلا، ۲۸ هزار و ۵۷۹ قربانی

پس از آن ایران با ۳۳۳ هزار و ۶۹۹ مبتلا و ۱۸ هزار و ۹۸۸ قربانی کرونا در رتبه یازدهم کشورهای درگیرِ این بیماری قرار گرفته است.

سپس کشورهای انگلیس با ۳۱۳ هزار و ۷۹۸ مبتلا، عربستان سعودی با ۲۹۳ هزار و ۳۷ مبتلا، پاکستان با ۲۸۵ هزار و ۹۲۱ مبتلا، آرژانتین با ۲۶۸ هزار و ۵۷۴ مبتلا، بنگلادش با ۲۶۶ هزار و ۴۹۸ مبتلا، ایتالیا با ۲۵۱ هزار و ۷۱۳ مبتلا، ترکیه با ۲۴۴ هزار و ۳۹۲ مبتلا، آلمان با ۲۲۰ هزار و ۸۵۰ مبتلا، فرانسه با ۲۰۶ هزار و ۶۹۶ مبتلا، عراق با ۱۶۰ هزار و ۴۳۶ مبتلا، فیلیپین با ۱۴۳ هزار و ۷۴۹ مبتلا، اندونزی با ۱۳۰ هزار و ۷۱۸ مبتلا، کانادا با ۱۲۰ هزار و ۸۴۴ مبتلا، قطر با ۱۱۳ هزار و ۹۳۸ و قزاقستان با ۱۰۱ هزار و ۳۷۲ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.

همچنین اکوادور با ۹۷ هزار و ۱۱۰ مبتلا، مصر با ۹۵ هزار و ۹۶۳ مبتلا، بولیوی با ۹۵ هزار و ۷۱ مبتلا، سرزمین‌های اشغالی با ۸۸ هزار و ۱۵۱ مبتلا، چین با ۸۴ هزار و ۷۵۶ مبتلا، اوکراین با ۸۴ هزار و ۵۴۸  مبتلا، سوئد با ۸۳ هزار و ۴۵۵ مبتلا، عمان با ۸۲ هزار و ۲۹۹ مبتلا، جمهوری دومینیکن با ۸۲ هزار و ۲۲۴ مبتلا، پاناما با ۷۷ هزار و ۳۷۷ مبتلا، بلژیک با ۷۵ هزار و ۶۴۷ مبتلا، کویت با ۷۳ هزار و ۷۸۵ مبتلا، بلاروس با ۶۹ هزار و ۱۰۲ مبتلا، رومانی با ۶۵ هزار و ۱۷۷ مبتلا، امارات متحده عربی با ۶۳ هزار و ۲۱۲ مبتلا، هلند با ۶۰ هزار و ۶۲۷ مبتلا، گواتمالا با ۵۹ هزار و ۸۹ مبتلا، سنگاپور با ۵۵ هزار و ۳۹۵ مبتلا، لهستان با ۵۳ هزار و ۶۷۶ مبتلا و پرتغال با ۵۳ هزار و ۲۲۳ مبتلا، ژاپن با ۵۰ هزار و ۲۱۰ مبتلا بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

کشورهای هندوراس، نیجریه، بحرین، ارمنستان، غنا، قرقیزستان، افغانستان، سوئیس، آذربایجان، الجزایر، مراکش، ازبکستان، صربستان، ایرلند، مولداوی، کنیا، ونزوئلا، اتریش، نپال، کاستاریکا، اتیوپی، استرالیا و السالوادور نیز تاکنون بیش از ۲۰ هزار مبتلا را ثبت کرده‌اند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.