آخرین آمار از سرانه‌ مطالعه اعلام شد

قانون- مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه‏‌های عمومی کشور گفت: سرانه مطالعه در کشور ۷۹ دقیقه است که این رقم شامل مطالعه کتاب، نشریه، روزنامه و ادعیه و قرآن است.

به گزارش ایسنا در لرستان، مسلم میرزاپور با بیان این‌که در حال حاضر بیش از دو میلیون نفر عضو کتابخانه‎های کشور هستند، اظهار کرد: سرانه فضای کتابخانه‌ه‏ا در حال حاضر در کشور بیش از دو مترمربع است که استاندارد آن سه مترمربع است؛ این میزان در سال ۹۲ به سه مترمربع و تا پایان برنامه پنجم به چهار مترمربع خواهد رسید.

او در ادامه درباره کتابخانه‏‌های نیمه‏‌تمام در کشور بیان کرد: در کشور ۱۰۰ باب کتابخانه نیمه‏‌تمام داریم که اعتبارات خوبی از سوی دولت و اعتبارات تملک دارایی استان‌ها تخصیص یافته و تلاش خواهیم کرد تا پایان دولت دهم، آن‌ها را به پایان برسانیم.

میرزاپور درباره احداث کتابخانه‏‌های مرکزی در استان‌ها عنوان کرد: در حال حاضر بسیاری از این پروژه‌ها به بهره‏‌برداری رسیده و در مورد کتابخانه مرکزی استان نیاز است که استاندار لرستان اهتمام جدی داشته باشد و آن را در اولویت تخصیص اعتبارات قرار دهد.

او افزود: در راستای منویات رهبری در خصوص مطالعه، برنامه‏‌های خوبی از جمله حرکت ملی با عنوان نهضت مطالعه مفید با همکاری دستگاه‌های فرهنگی، اموزش و پرورش و آموزش عالی در حال اجراست.

وی یادآور شد: با اجرای طرح کتاب من، سلایق اعضای کتابخانه مدنظر قرار می‌گیرد و ظرف مدت یک ماه کتاب به دست متقاضی می‎رسد و با اجرای این طرح برای یک میلیون مخاطب کتاب فراهم کردیم.

مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه‏‌های کشور خاطرنشان کرد: نیم درصد شهرداری‌ها یکی از منابع اعتباری کتابخانه‏‌ها و یک فرصت نهادینه است؛ اما نظر مطلوب ما نیست و امید می‏‌رود شهرداران در این راستا اهتمام جدی داشته باشند.

میرزاپور بیان کرد: شبکه کتابخانه‏‌های حرفه‏‌یی و ایستگاه مطالعه مفید یک ماه است که راه‏‌اندازی شده و طی شش ماه تلاش‌مان این است که آن‌ها را به شکل مطلوب درآوریم.


پایگاه خبری رسانه قانون

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.