آخرین آمار شکایات از تشعشع آنتن‌های موبایل

۱۲خردادماه،

مدیرکل سرویس‌های رادیویی رگولاتوری با اعلام سهم اپراتورهای تلفن همراه و وایمکس در شکایات نیمه دوم ۹۱ از تشعشعات آنتن‌ها گفت: در مجموع ۱۶ درصد شکایات ناشی از نصب دکل بوده که حتی یک مورد آنتن غیر استاندارد نیز وجود نداشت.
 
به گزارش فارس گرشاسب جمشید‌نژاد امروز در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت شکایات از تشعشعات آنتن‌های تلفن همراه اظهار داشت: از نظر قانونی بررسی تشعشعات آنتن‌ها وظیفه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیست و این مسئولیت بر عهده سازمان انرژی اتمی است.
 
مدیرکل دفتر سرویس‌های رادیویی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: اما چون اپراتورهای تلفن همراه و وایمکس زیر نظر ما فعالیت می‌کنند، آن‌ها را موظف به خرید تجهیزات اندازه‌گیری توان خروجی پایگاه اینترنتی‌ها کرده‌ایم و اپراتورها موظفند نتایج اندازه‌گیری‌های خود را به ما گزارش کنند.
 
وی ادامه داد: علاوه بر این سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز پیشرفته‌ترین تجهیزات اندازه‌گیری توان خروجی پایگاه اینترنتی‌‌ها (آنتن‌ها) را خریداری کرده است و بررسی می‌کند که آیا نتایج اندازه‌گیری‌هایی که از سوی اپراتورها به رگولاتوری اعلام می‌شود با واقعیت ماطبق است یا خیر.
 
مدیرکل دفتر سرویس‌های رادیویی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ادامه داد: در آخرین بررسی ۶ ماهه دوم سال ۹۱ تعداد شکایات از تشعشعات آنتن‌های تلفن همراه و وایمکس ۳۲ مورد گزارش شده است.
 
وی تصریح کرد: از این تعداد ۴۱ درصد مربوط به آنتن‌های ایرانسل، ۲۵ درصد مربوط به آنتن‌های همراه اول، ۲۵ درصد مربوط به آنتن‌های رایتل، ۶ درصد مربوط به تالیا و ۳ درصد مربوط به آنتن‌های وایمکس مبین نت بوده است.
 
جمشید نژاد تصریح کرد: در مجموع از ۳۲ مورد شکایت رسیده به رگولارتوری در نیمه دوم سال قبل ۱۶ درصد موارد مربوط به نارضایتی از نصب سازه و دکل آنتن برخلاف نظر شهروندان بوده است.
 
وی گفت: از تمام این موارد حتی یک مورد غیر استاندارد نیز در بین آنتن‌های گزارش شده یافت نشده است.
 
وی همچنین یادآور شد: تعداد شکایات بیشتر از آنتن‌های اپراتور ایرانسل به این سبب است که همراه اول بخش بزرگی از مراحل توسعه شبکه خود را پشت سر گذاشته و ایرانسل در مرحله توسعه قرار دارد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.