آخرین آمار و ارقام از بیکاری ایرانیان

۳۰م آذر ،

ایسنا: نرخ بیکاری در کشور بر اساس تازه‌ترین گزارش مرکز آمار ایران در تابستان معادل ۱۲٫۴ درصد بود.

 بر اساس نتایج بررسی مرکز آمار ایران در تابستان امسال نرخ بیکاری جمعیت ۱۰ سالانه و بیشتر در کل کشور ۱۲٫۴ بود. این شاخص در بین مردان ۱۰٫۲ درصد و در بین زنان ۲۲٫۱ درصد محاسبه شده است.

همچنین نتایج بررسی مرکز آمار ایران حاکی از آن است که نرخ بیکاری در نقاط شهری بیشتر از نقاط روستایی بوده است؛ به طوری که نرخ بیکاری در نقاط شهری ۱۴٫۵ درصد و در نقاط روستایی ۷٫۱ درصد بوده است. مرکز آمار اعلام کرده است که چنانچه جمعیت فعال ۱۵ ساله و بیشتر در نظر گرفته شود، نرخ بیکاری باز هم عدد ۱۲٫۴ به دست می‌آید.

مقایسه نرخ بیکاری در گروه‌های سنی مختلف نشان می‌دهد که بیشترین نرخ بیکاری در گروه سنی ۲۰ تا ۲۴ ساله با ۲۹٫۸ درصد بوده است. بررسی این شاخص در بین مردان و زنان نشان می‌دهد در همین گروه سنی در بین مردان با ۲۴٫۸ درصد و در بین زنان با ۴۸٫۵ درصد بالاترین نرخ بیکاری را به خود اختصاص داده است.

بررسی نرخ بیکاری جمعیت ۱۰ ساله و بیشتر نشان می‌دهد این شاخص در تابستان نسبت به بهار امسال ۰٫۵ درصد کاهش یافته است. این نرخ در نقاط شهری ۰٫۴ درصد و در نقاط روستایی ۰٫۸ درصد کاهش یافته است. همچنین در بین زنان ۲٫۱ درصد افزایش و در بین مردان یک درصد کاهش یافته است.

نرخ بیکاری جمعیت ۱۰ ساله و بیشتر در تابستان امسال نسبت به تابستان سال قبل ۱٫۳ درصد بیشتر شده است. این شاخص در نقاط شهری دو درصد افزایش و در نقاط روستایی نیم درصد کاهش یافته است. همچنین در بین مردان ۰٫۹ درصد و در بین زنان ۲٫۱ افزایش یافته است.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.