آخرین اخبار از تغییر نماد میدان انقلاب

فارس، سید محمد جواد شوشتری امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وعده‌های داده بودم و تا حدی به آن عمل کرده‌ایم، گفت: تلاش کرده‌ایم تا بتوانیم کارها را ساماندهی کنیم.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران به تعداد مجسمه‌های ساخته شده شهر تهران اشاره کرد و گفت: فقط ۵۴ مجسمه در نوروز امسال نصب کرد‌ه‌ایم و بالغ بر ۵۰ سردیس در تهران نصب کرده‌ایم.

وی با تأکید بر این موضوع که ۲۲۰ نقاشی دیواری را که دارای مشکلاتی هستند را پاکسازی می‌کنیم؛ گفت: این نقاشی‌ها شناسایی شده و بزودی کار را انجام می‌دهیم.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به اینکه بالغ بر ۱۰ هزار متر نقاشی در بزرگراه یادگار امام در حال انجام است، گفت: این نقاشی رویدادهای انقلاب اسلامی است.

وی به طرح مربوط به شهدای شهر تهران که کوچه‌های تهران به نام آنها مزین شده است اشاره کرد و گفت: در کل کوچه‌های شهر که به نام شهداست اسامی و نام شهدا را نصب می‌کنیم.

شوشتری با اشاره به اینکه به کمک بنیاد شهید در برخی مساجد یادمانی از شهدای محله نصب خواهیم کرد، گفت: در حال حاضر در ۳۰ مسجد این کار انجام شده است.

وی با تأکید بر این موضوع که وعده داده‌ بودیم نقاشی‌ها را پلاک دار کنیم گفت: این کار انجام شده است.

شوشتری در خصوص بحث تبلیغات فرهنگی که یکی از افراد در شبکه ۳ سیما به آن انتقاد کرده و اعلام کرده بود برخی احادیث و روایاتی که در بیلبوردها نوشته می‌شود مشکل دارد گفت: مشکل را پیگیری کردیم و به آن فرد صحبت کردیم و وی اعلام کرد در یک مورد یکی از احادیث اعرابش اشتباه بود.

شوشتری ادامه داد: کارگروهی متشکل از ۵ نفر روحانیون، ۲ نفر روانشناس و چند گرافیست تشکیل داده‌ایم تا بر روی طرح‌ها نظر دهند امکان دارد مشکلاتی وجود دارد اما در صددیم تا همه آنها را برطرف کنیم.

شوشتری به مسئله آموزش شهروندی اشاره کرد و گفت: همچنین مجوز ایجاد دو رشته زیباسازی از دانشگاه علمی کاربردی را گرفته‌ایم و دنبال کار آن هستیم و امیدواریم از مهرماه در این زمینه دانشجو بگیریم.

وی به پروژه میدان امام حسین تا شهدا اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌ایم و پیاده‌راه‌سازی و کف‌سازی آن به سرعت انجام می‌شود همچنین ۷۰ درصد از تملک‌ها به سرعت انجام شده است.

به گفته شوشتری، در سه ماهه سوم سال این کار آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی در خصوص ساماندهی جماران گفت: با وجود مشکلات تأسیساتی فراوانی که وجود دارد تملک‌های آن انجام شده و در حال انجام کار هستیم.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران در بخش دیگر سخنانش به بحث میدان انقلاب اشاره کرد و گفت: مشاور روی این پروژه در حال کار است حواشی در این میدان وجود دارد و باید عقب‌نشینی‌هایی انجام شود.

وی ادامه داد: المان کار تصویب شده است بر روی کوچک شدن گنبد کار می‌کنیم امیدواریم به زودی به جمع‌بندی رسیده و بتوانیم از شهریور کار را اجرایی کنیم.

شوشتری با تأکید بر این موضوع که میدان انقلاب فقط دایره وسط نیست گفت: فروشگاه‌ها و مغازه‌هایی وجود دارد که در شان این میدان نیست و باید آنها را ساماندهی کنیم.

وی با بیان اینکه به مناسبت نیمه شعبان اقداماتی صورت گرفته است گفت: تا عید غدیر بخش عمده‌ای از خیابان ولی‌عصر به شکل کاملا فنی نورپردازی می‌شود.

شوشتری با بیان اینکه از ساختمان‌های بلندی که نورپردازی می‌کنند حمایت می‌شود گفت: از شب تهران در نورپردازی راضی نیستیم همه مردم باید کمک کنند.

وی در بخش دیگر سخنانش در خصوص سرویس‌های بهداشتی شهر تهران، گفت: بیش از ۳۷۰ مکان‌یابی در این زمینه صورت گرفته و تا سه ماهه سوم سال نزدیک به سه هزار سرویس بهداشتی در تهران قابل استفاده است.

شوشتری همچنین در خصوص پل‌های سواره و پیاده شهر تهران گفت: مطالعاتی در این زمینه صورت گرفته تمام پل‌های عابرپیاده شهر تهران که حدود ۸۰۰ پل است شناسایی شده برخی از آنها جمع‌آوری می‌شود.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران در ادامه گفت: وضعیت پل‌ها را بررسی می‌کنیم اشکالاتی وارد است و باید آنها را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه ۱۸۷ پل سواره در تهران وجود دارد گفت: تمام اشکالات آنها شناسایی شده و در جهت رفع آن اقدام شده است.

به گفته شوشتری همچنین مطالعات مربوط به میدان امام خمینی به اتمام رسیده است.

شوشتری در بخش دیگر سخنانش با اشاره به اینکه ۵ هزار متر فضای تبلیغات محیطی را کاهش داده‌ایم، گفت: در بحث تبلیغات خارجی بر اساس مجوز وزارت ارشاد عمل می‌کنیم.


۵۹۸٫ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.