آخرین اخبار از هواپیمای فوق سبک سقوط کرده

هواپیمای شخصی فوق سبک جاویرو که چهار روز از سقوط آن می‌گذرد هنوز پیدا نشده است یک کارشناس ایمنی سازمان هواپیمایی کشوری شرایط نامساعد جدی را دلیل سانحه می‌داند.
یک کارشناس ایمنی‌ پرواز سازمان هواپیمایی کشوری در بیان دلیل وقوع سانحه برای جاویرو با دو سرنشین گفت: زمان پرواز این هواپیمای فوق سبک با شرایط خاص جوی مواجه بودیم در این شرایط برج کنترل پرواز شرایط هوا را برای هواپیماها اعلام می‌کند تصمیم به پرواز برعهده خود خلبان و صاحب هواپیما است و برج کنترل تنها هواپیما را راهنمایی می‌کند.
وی افزود: تنها هواپیماهای بزرگ مسافربری نیز پرواز را از صاحبان شرکت‌های هواپیمایی دریافت می‌کنند. فرودگاه‌ در چنین شرایط جوی که پریدن ریسک است اما می‌تواند موفق باشد تنها وضعیت هوا و توصیه‌های لازم را اعلام می‌کند.
این کارشناس ایمنی پرواز همچنین اظهار کرد: جاویرو هواپیمایی فوق سبک است که در ارتفاع پایین پرواز می‌کند و اگر ارتفاع خود را از حد استاندارد کمتر کند از صفحه رادار خارج می‌شود. به همین دلیل برج کنترل پرواز نتوانسته است مسیر حرکت آن را پیگیری کند.
وی یادآور شد: نزدیک به یک سال پیش یک هواپیما سبک که از نظر اندازه بزرگ‌تر از هواپیماهای فوق سبک است سانحه سقوط به وجود آمد و بعد از دو روز گشتن توسط امدادگران در نهایت توسط تیم کوهنوردی پیدا شد.
وی با بیان این‌که به دلیل کوچک بودن هواپیماهای سبک و فوق سبک پیدا کردن آن‌ها پس از سانحه سقوط به ویژه در بین درختان و ارتفاعات سخت است، اظهار کرد: به دلیل کوچک بودن هواپیماهای فوق سبک جاویرو و نیز شرایط جوی هنوز امدادگران موفق به یافتن آن نشده‌اند البته این آخرین گزاشی است که اعلام شده است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: فرمانداری و حلال احمر کار جست‌وجو و نجات را انجام داده‌اند و آن‌ها نیز تلاش خود را به کار می‌بندند.
اما همسر دادگر صاحب هواپیما نظر دیگری دارد، او به ایسنا گفت: دو هواپیمای فوق‌سبک همزمان از فرودگاه آزادی پرواز کرده‌اند یکی بی هیچ مشکلی به مقصد رسیده و آن دیگری سقوط کرده است.
وی افزود: اگر شرایط بد جوی دلیل سقوط است پس چطور برای هواپیمای دوم اتفاق نیفتاده است.
خانم دادگر معتقد است: این حرف‌ها باعث نمی شود در پیدا کردن هواپیما و پی بردن سرنوشت دو سرنشین آن کوتاهی کرد.
وی همچنین اظهار کرد: همسرم هشت سال است که خلبان هواپیماهای سبک است و با شرایط آشناست.
۴۵۴۵

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.