آخرین اخبار انتخاباتی در ۲۸ بهمن

آخرین اخبار و اظهار نظرها در رابطه با انتخابات را میتوانید در این گزارش بخوانید.

دانشگاه‌ها همیشه در ایام انتخابات از فعال‌ترین‌ها بوده‌اند

به گزاراش ایسنا، رییس‌جمهور در جشنواره بین المللی خوارزمی با تاکید بر اینکه دانشجویان به دانشگاه آمدند تا علم بیاموزند و یاد بگیرند و در عین حال نیز در مسائل سیاسی حضور یابند و در انتخابات فعال باشند، اظهار کرد: دانشگاه باید کار سیاسی هم انجام دهد اما این کار نباید باعث به فراموشی سپردن اصل دانشگاه شود؛ دانشگاه را برای علم و دانش درست کردیم . دانشجویان به دانشگاه آمدند تا علم بیاموزند و یاد بگیرند و در عین حال نیز در مسائل سیاسی حضور یابند و در انتخابات فعال باشند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی افزود: دانشگاه‌ها همیشه در ایام انتخابات از فعال ترین گروه‌ها در جامعه بوده‌اند و حضور دانشجویان در مسائل سیاسی و انتخاباتی نیز خیلی خوب است و اشکالی ندارد اما یادمان نرود که ما به دنبال علم و دانش رفتیم.

انتخابات نماد برجسته نقش آفرینی مردم است

همچنین سخنگوی قوه قضاییه در نشست هم اندیشی شورای عالی قوه قضاییه با نهادهای مردمی  با موضوع “آیین رونمایی و ابلاغ دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی قوه قضاییه” تاکید کرد: : انتخابات نماد برجسته نقش افرینی مردم در حاکمیت است.

غلامحسین اسماعیلی گفت:  همانگونه که رئیس قوه قضائیه گفتند جایگاه مردم و نهادهای مردمی در مکتب فکری و عقیدتی اسلام و نظام جمهوری اسلامی نقش بسیار مهم و محوری را دارد و نگرش به مردم در نظام اسلامی نگرش مقطعی به ابزار سیاسی نیست بلکه باور عمیق است که انتخابات نماد برجسته و نقش افرینی مردم در حاکمیت است.

واکنش موسوی به تناقض‌گویی “طیفی معلوم الحال از مقامات آمریکا” درباره انتخابات کشورمان

سخنگوی وزارت امور خارجه هم در واکنش به ادعاهای مقامات آمریکایی پیرامون انتخابات در کشورمان تاکید کرد که اهتمام جمهوری اسلامی ایران به موضوع انتخابات در تراز بالایی در سطح جهانی و خصوصا در منطقه قرار دارد.

نباید انتخابات را تحریم کنیم

در نشست انتخاباتی حزب کارگزاران سازندگی با تاکید بر اینکه نباید انتخابات را تحریم کنیم تصریح شد تحریم، آینده ایران را سخت تر می‌کند.

از موجودیت نظام دفاع می‌کنیم/لیست انتخاباتی نمی‌دهیم

همچنین دبیرکل حزب اتحاد ملت پس از اعلام تصمیم نهایی شورایعالی اصلاح‌طلبان درباره عدم ارائه لیست انتخاباتی در تهران گفت که ما در تهران لیست نمی‌دهیم اما غایب صحنه نخواهیم بود.

علی شکوری راد که تاکید دارد باید انتظار عمومی از مجلس را برجسته کرد در عین حال بر این اعتقاد تصریح دارد ما اصلاح‌طلبان از موجودیت نظام دفاع می کنیم.

مشارکت در انتخابات مجلس یازدهم بهتر از سال‌های قبل خواهد بود

غلامعلی حداد عادل هم با بیان اینکه مشارکت بیشتر در انتخابات موجب افزایش عزت ملی می‌شود گفت که احتمالا در انتخابات مجلس یازدهم مشارکت مردم در انتخابات بیش از سال‌های قبل خواهد بود.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: نتایج انتخابات در ایران خیلی قابل پیش بینی نیست، ولی آنچه با قاطعیت می‌توان گفت این است که مجلس آینده از نظر ترکیب با مجلس فعلی متفاوت خواهد بود.

رضا در کامنتی برای این خبر نوشت: دوره قبل لیست امید بالای یک میلیون رای داشت.

معیاری برای نظارت بر هزینه‌های تبلیغاتی کاندیداها وجود ندارد

معصومه آقاپور، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت وگویی در همین ارتباط گفت که با زیرساخت‌های فعلی امکان ایجاد شفافیت در مورد هزینه تبلیغاتی کاندیداهای انتخابات مجلس وجود ندارد.

وی افزود: مجلس در جریان بررسی طرح شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی کاندیداهای مجلس مقرر کرد که کاندیداهای انتخابات مجلس باید یک حساب بانکی و یک نماینده مالی معرفی کنند و بر اساس حساب بانکی، هزینه‌های تبلیغاتی آنها شفاف خواهد شد.

مردم برای آینده کشور مشارکت حداکثری در انتخابات داشته باشند

همچنین نماینده آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که مردم علی‌رغم وجود همه گلایه‌ها و کاستی‌ها برای آینده کشور در انتخابات شرکت کنند، گفت: معیار انتخاب نباید شعارها و حرف‌های کاندیداها باشد.

موضع‌گیری درباره مسائل کشور نیاز به اشغال کرسی در مجلس ندارد

مهرداد بذرپاش، عضو هیئت رئیسه مجلس نهم طی سخنانی در برنامه «بدون توقف» با تاکید بر اینکه مجلس فقط جای موضع گرفتن نیست، تصریح کرد: یکی از گیرهای ما که مجلس را کارآمد نمی‌کند این است که اصولا ما نماینده‌ای را بهتر می‌دانیم که بهتر موضع بگیرد.

دعوت ائتلاف “برای ایران” از مردم جهت مشارکت در انتخابات

احزاب و نامزدهای ائتلاف “برای ایران” متشکل از هشت حزب اصلاح طلبی که برای مجلس یازدهم در تهران لیست انتخاباتی ارایه کرده‌اند طی بیانیه‌ای از مردم جهت مشارکت در انتخابات دوم اسفند ماه دعوت کردند.

بیانیه حزب مؤتلفه اسلامی درباره انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری

همچنین  موتلفه اسلامی درباره انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری، بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه با توجه به فقدان تعدادی از علمای اعلام و خبرگان بلاد در آستانه انتخاب خبرگان جایگزین در ۵ حوزه انتخابیه ر امعرفی کردند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.