آخرین اخبار از وضعیت قیمت شیرخام امروز (اسفند ۱۴۰۲)

موافقت مجلس با افزایش قیمت شیر خام

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس امروز با بیان اینکه مشکلاتی که در حوزه شیر و پایین بودن قیمت آن وجود دارد موجب کشتار دام‌های مولد در دامداری‌‌های کشور شده افزود: ضرورت دارد قیمت شیر به قیمت واقعی‌اش افزایش پیدا کند، سازمان حمایت و ستاد تنظیم ‌بازار تعیین قیمت شیرخام را ۶۴۰۰ تومان تایید کرده و کمیسیون مجلس با افزایش قیمت موافق است.

رئیس انجمن صنفی دامداران ایران از اعلام قیمت شیرخام امروز در کشور خبرداد. ایشان از تعیین قیمت ۶۴۰۰ تومان برای هر کیلوگرم شیرخام با چربی ۳٫۲ درصد درب گاوداری خبر داد و گفت: این نرخ به زودی ابلاغ می شود.

تاثیر افزایش قیمت شیرخام روی لبنیات

اگر قیمت اعلام شده برای هر کیلو شیر خام ۶۴۰۰ تومان مصوب شود (یعنی از قیمت مصوب قبلی که ۴۵۰۰ تومان بود حدود ۲۰۰۰ تومان بیشتر شود) به احتمال زیاد لبنیات نیز حدود ۷۰ درصد گران خواهد شد.

قیمت شیرخام 1400

به گزارش ممتازنیوز، برای تعیین قیمت شیر خام در سال ۱۴۰۰ به دستور ستاد تنظیم بازار کارگروهی در وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شد که این کارگروه قیمت ۶,۴۰۰ تومان را برای هر کیلوگرم شیرخام با ۳٫۲ درصد چربی و بار میکروبی ۱۰۰ هزار تعیین کرد و در ازای هر یک دهم درصد افزایش چربی ۸۰ تومان به این قیمت اضافه خواهد شد.

همچنین ماهانه قیمت نهاده‌های دامی بررسی خواهد شد که در صورت هرگونه تغییر این تغییرات نیز در قیمت شیر خام لحاظ خواهد شد. هر ۱۵ روز یکبار نیز چگونگی اجرای مفاد این مصوبه از سوی مسوولان مربوطه بررسی می‌شود.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.