آخرین اخبار سیل در ۱۳ استان

ایسنا/تهران بروز بارش‌های سیل آسا در ۱۳ استان که از یکی دو روز پیش آغاز شده است موجب بروز خسارت در تاسیسات، بناها، منازل مسکونی و اراضی کشاورزی و … شده است.

امدادرسانی نیروهای هلال احمر به گرفتارشدگان در سیل جنوب بوشهر

غلامرضا حاجیانی با اشاره به جزئیات این امدادرسانی بیان کرد: پیرو طغیان رودخانه ها و بروز سیل در شهرستان کنگان ۴ تیم پنج نفره امدادی با تجهیزات کامل در محل های حادثه حضور پیدا کردند.

وی ادامه داد: پس از بررسی اولیه با شناسایی ۵۲ خانوار آسیب دیده به تعداد ۲۰۵ نفر نسبت به تخلیه آب و انتقال به این افراد محل های امن اقدام شد. 

این مسئول اظهار کرد: پس از اقدامات اولیه با توجه به نیاز و ضرورت اقلام امدادی از جمله چادر و بسته های زیستی به حادثه دیدگان این سیل کمک رسانی صورت گرفت. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر بوشهر گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر شهرستان کنگان در روستاهای نخل غانم، برکه چوپان و قلعه میان خدمات امدادی و اولیه در مقابله با سیل را انجام دادند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان خبر داد: ۳۰ روستای شهرستان ریگان در محاصره سیل/تلفات جانی نداشته‌ایم

“مجید سعیدی” در گفت و گو با ایسنا درباره وضعیت شهرستان های جنوبی استان کرمان در پی بارندگی روز گذشته اظهار کرد: شهرستان های رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج و ریگان به شدت درگیر سیلاب هستند ضمن آنکه شهر زهکلوت در جنوب استان کرمان نیز دچار آبگرفتگی شدید شده بود که شب گذشته مردم این منطقه را با لودر جابجا و اسکان موقت داده شدند.

سعیدی با بیان اینکه برخی از مردم رودبار جنوب به خاطر بالا آمدن آب در این منطقه، شب گذشته را بر روی پشت بام‌ها گذراندند، تصریح کرد: جاده دسترسی به منطقه زهکلوت مسدود شده و دستگاه های اجرایی و امدادرسان در حال تلاش هستند تا راه دسترسی به این منطقه هرچه سریعتر بازگشایی شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان با بیان اینکه آب در شهر زهکلوت فروکش کرده است افزود: برای این مناطق درخواست امداد هوایی شده‌ که در این راستا نیز استاندار کرمان دستورات را داده و ایشان نیز صبح امروز به منطقه خواهند آمد.

سعیدی با اشاره به اینکه در شهرستان ریگان ۳۰ روستا در محاصره سیلاب قرار دارند و در حال تلاش برای حل مشکلات این روستاییان نیز هستیم گفت: در شهرستان کهنوج نیز پل مسیر بندرعباس تخریب شده و در شهرستان قلعه گنج برخی منازل دچار آبگرفتگی شده و در تعدادی از روستاها برق و آب قطع شده است. 

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان با بیان اینکه خوشبختانه با توجه به تمهیداتی که اندیشیده شده بود و همکاری مردم، تلفات جانی نداشته ایم، گفت: فعلا در مرحله مقابله با سیل قرار داریم و برآورد خسارت بعد از این صورت می گیرد. 

بارش های اخیر و آبگرفتگی همه شهر کهنوج

وحدت عیدی در گفت وگو با ایسنا، میزان بارندگی‌های ۲۴ ساعته اخیر را ۱۴۴ میلیمتر اعلام کرد و افزود:همه محله ها و منازل حاشیه رودخانه دچار آبگرفتگی شدید شده اند.

وی از خسارت به همه زیرساخت های شهرستان‌ خبر داد و اظهار کرد: در اثر تخریب پل ورودی شهر کهنوج از سمت منوجان، مسیر فرعی برای تردد عمومی در نظر گرفته شده است و همه دستگاه های اجرایی در حال رفع برخی مشکلات‌ هستند.

فرماندار کهنوج  وضعیت تردد در معابر عمومی را عادی اعلام کرد و گفت: ۲۴ ساعت بحرانی را پشت سر گذاشته ایم اما خسارات ناشی از بارش های اخیر توسط کارشناسان‌ در حال ارزیابی است.

عیدی از بهبود وضعیت سیستم فاضلاب شهری خبرداد و بیان کرد: مشکل آب و برق رفع شده است اما به همه زیرساخت ها خسارت جدی وارد شده است.

وی از آمادگی ستاد مدیریت بحران شهرستان خبرداد و گفت: همه اعضای مدیریت بحران شهرستان پای کار هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استان:بارش‌های شدید و طوفانی در برخی مناطق کهگیلویه و بویراحمد خسارت به بار آورد

وحید محمدی‌تبار در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به بارش‌ شدید باران در همه مناطق استان که از دیروز وارد جو استان شد، افزود: بارش‌های شدید و طوفانی روز گذشته منجر به آبگرفتگی منازل در برخی نقاط شهری و روستایی استان شد و خساراتی به عشایر وارد کرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه صاعقه منجر تلف شدن تعدادی دام سبک و سنگین در شهرستان لنده، بهمئی و سایر مناطق روستایی و عشایری استان شد، اظهارکرد: در جاده‌های روستایی و عشایری رانش زمین و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی گزارش شد که پس از پیگیری و با تلاش نیروهای زحمت کش راهداری استان اکثر راه‌های این نقاط بازگشایی شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فصل گل‌دهی درختان خاطرنشان کرد: طوفان و بارش تگرگ در مناطق گرمسیری خساراتی را به باغات وارد کرد و باغات دچار خسارت شدند.

محمدی تبار از فرمانداران ۸ شهرستان استان خواست هرگونه خسارات در بخش‌های مختلف کشاورزی، دامپروری، باغداران، عشایر، منازل، زیرساخت‌های عمومی و … ناشی از بارش‌های اخیر را بصورت فنی و اعتباری جمع‌بندی و حداکثر تا پنجم فروردین جهت پیگیری به مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد ارسال کنند.

وی بیان کرد: همچنین مردم عزیز استان نیز هر گونه خسارات ناشی از بارش‌ها و رعد و برق را بصورت تلفنی به فرمانداری‌های محل زندگی خود با مستندات گزارش کنند.

ادامه دارد…

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.