آخرین اطلاعات در مورد زمان و مکان پیش فروش سکه

۰۶م اسفند ،

ملت ایران :مدیر اداره بررسی ها‌‌ و سیاست‌های اقتصادی بانک‌ مرکزی، اعلام کرد: طرح پیش فروش سکه بهاری آزادی از روز سه شنبه هشتم اسفندماه سال جاری توسط بانک مرکزی آغاز می‌شود.

بانک تجارت به عنوان بانک عامل اجرای طرح پیش فروش سکه توسط بانک مرکزی، ۲۰۰ شعبه منتخب خود در تهران و شهرستانها را برای عرضه سکه معرفی کرد، که هم اکنون این شعب بر روی پایگاه اینترنتی این بانک قابل ملاحظه است.

برای اولین بار است که بانک مرکزی یک بانک خصوصی را برای اجرای طرح پیش فروش سکه تعیین کرده است، بر اساس اعلام بانک مرکزی اجرای این طرح از روز سه شنبه هفته جاری با قیمت قطعی آغاز خواهد شد و تا زمانی که لازم باشد اجرای آن ادامه خواهد داشت.

روش پیش ‌فروش ‌قطعی و در قالب عقد سلف بوده و با پرداخت قیمتی مشخص و قطعی که از سوی بانک مرکزی اعلام می‌شود، می‌توان با مراجعه به شعب منتخب بانک تجارت، صرفا “یکبار و حداکثر تا سقف ۱۰ قطعه سکه نیم‌بهار آزادی یا ۵ قطعه سکه تمام بهار آزادی پیش خرید نمود و پس از ۶ ماه سکه‌های خویش را دریافت کرد.

قیمت هر قطعه مسکوک طلا (اعم از سکه یک بهار و نیم بهار)، توسط بانک مرکزی و از طریق سامانه (بدون محاسبه مالیات بر ارزش افزوده) اعلام می‌شود. در بخش شرایط و الزامات ثبت نام برای پیش‌فروش مسکوک طلا عنوان شده است: پیش‌فروش مسکوک طلا صرفا برای اشخاص حقیقی بالای ۱۸ سال مجاز بوده و بانک عامل مجاز به پیش‌فروش مسکوک طلا به اشخاص حقوقی نیستند.

ضمنا هر متقاضی می‌تواند با مراجعه به یکی از شعب منتخب بانک عامل، صرفا یکبار و حداکثر ۵ قطعه مسکوک طلای تمام بهار آزادی یا ۱۰ قطعه مسکوک طلای نیم بهار آزادی پیش‌خرید نماید.

بانک عامل موظف است کل مبلغ مسکوک طلای پیش‌فروش شده به متقاضی را همزمان با ثبت‌نام از وی دریافت نماید. در بخش سوم این دستورالعمل تحت عنوان شرایط و الزامات تحویل مسکوک طلای پیش‌فروش شده آمده است: مهلت دریافت مسکوک طلای پیش‌فروش شده توسط متقاضی، حداکثر تا دو ماه تقویمی پس از تاریخ سررسید است.

چنانچه متقاضی در مهلت مقرر جهت دریافت مسکوک طلای پیش‌فروش شده مراجعه ننماید باید برای دریافت مسکوک طلای پیش‌فروش‌ شده از طریق سرپرستی امور شعب بانک عامل در استان مورد نظر اقدام نماید. همچنین تحویل مسکوک طلای پیش‌فروش شده به متقاضی پیش از تاریخ سررسید ممنوع بوده و متقاضی پیش از تاریخ سررسید صرفا می‌تواند اصل مبلغ را از بانک عامل مطالبه نماید.

تحویل مسکوک طلای پیش‌فروش شده صرفا به شخصی که مشخصات هویتی وی بر روی رسید پیش‌خرید مسکوک طلا درج شده است یا به وکیل قانونی وی، پس از احراز هویت نامبردگان امکان‌پذیر است. بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران سال قبل نیز اقدام به پیش فروش سکه در دوره های ۴، ۶ ، ۸ و ۹ ماهه کرده بود.

کد خبر: ۳۹۱۳۰

تاریخ انتشار یافتن:۰۶ اسفند – ۰۳:۱۲


خروجی RSS ملت ایران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.