آخرین اوضاع میدانی سوریه

۵ م دیماه ،

کشته و زخمی شدن چندین شهروند سوری بر اثر انفجار خودروی بمبگذاری شده در دمشق و حمله خمپاره ای تروریستها، موضع پاپ، دیدار هیئتی از مخالفان داخل سوریه با الابراهیمی و ادعای جدایی یک فرمانده نظامی از نظام سوریه از جمله خبرهای مربوط به سوریه است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از مهر، منابع سوری گزارش دادند یک دستگاه خودروی بمبگذاری شده در خیابان صلاح الدین در منطقه رکن الدین دمشق منفجر شد که بر اثر آن شش نفر کشته و شمار دیگری زخمی شدند و خسارتهای مادی بسیاری به منازل و ساختمانهای اطراف وارد شده است.

همچنین یک گلوله خمپاره به همین منطقه شلیک شد که به زخمی شدن ۱۰ شهروند سوری منجر شد.

تلویزیون سوریه همچنین گزارش داد در حماه به ادلب، تعداد بسیاری تروریست مسلح در  عملیات نیروهای ارتش کشته و زخمی شدند.

از سوی دیگر منابع سوری گزارش دادند ارتش اسرائیل اعلام کرد نظامیان این رژیم امروز رزمایش نظامی در بلندیهای جولان اشغالی برگزار خواهند کرد.

خبر دیگر اینکه واحدهایی از ارتش سوریه با تروریستها در داریا درگیر شدند که طی آن شمار بسیاری از این اشخاص مسلح کشته و زخمی شدند.

اما رسانه های ضد سوری مدعی جدایی عبدالعزیز الشلال فرمانده پلیس نظامی از نظام سوریه و استقبال رسمی مقامات ترک از وی شدند، اسکای نیوز عربی در تماس با فردی که او را الشلال معرفی می کرد، از قول وی ادعا کرد نظام سوریه از سلاح شیمیایی علیه اشخاص مسلح در حمص استفاده کرده است.

اسکای نیوز عربی همچنین از اخطار سازمانهای حقوق بشری دربارهٔ بروز قحطی در شمال سوریه خبر داد.

خبرنگار شبکه اسکای نیوز عربی در مرز ترکیه و سوریه مدعی سیطره گروههای مسلح موسوم به ارتش آزاد بر شهر حارم در استان ادلب شد.

خبرنگار اسکای نیوز عربی در مرزهای ترکیه و سوریه مدعی شد ارتش آزاد تقریبا بر استان ادلب مسلط شده است.

از سوی دیگر این شبکه گزارش داد مسیحیان سوریه در سایه ادامه خشونتهای گروههای مسلح، به استقبال عید میلاد مسیح و کریمس رفته اند.

مسیحیان سوریه در آستانه سال نو میلادی دربارهٔ بازگشت فوری امنیت و ثبات به کشورشان و پایان خشونتها ابراز امیدواری می کنند.

خبر دیگر اینکه، پاپ بندیکت شانزدهم خواستار توقف خونریزی در سوریه و راه حل سیاسی برای بحران این کشور شد.

اسکای نیوز همچنین گزارش داد اخضرالابراهیمی نماینده ویژه سازمان ملل متحد با هیئتی از نیروهای تغییر مسالمت آمیز دموکراتیک مخالف در دمشق دیدار کرد.

الابراهیمی گفت اوضاع سوریه همچنان وخیم است و امیدواریم به راه حلی که خواسته های سوریها را محقق کند، دست یابیم.

اسکای نیوز عربی همچنین ادعا کرد محمد عدنان عربو نماینده پارلمان سوریه جدا شد و به ترکیه رفت.

از سوی دیگر مقامات شرکت کننده در نشست شورای همکاری خیلج فارس در منامه در موضعی مداخله جویانه با حمایت از گروههای مخالف مسلح، خواستار انتقال مسالمت آمیز قدرت در سوریه شدند.

خبر دیگر اینکه اسکای نیوز عربی از درگیریهای شدید میان گروههای مسلح موسوم به ارتش آزاد و نیروهای ارتش در اطراف فرودگاه نظامی دیرالزور خبر داد.

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.