آخرین تصمیمات برای اعزام دانشجویان بورسیه به کانادا

دانشگاه

رئیس سازمان امور دانشجویان با تاکید بر اینکه دانشجویان بورسیه وزارت علوم می توانند به جز کانادا در کشورهای دیگر ادامه تحصیل دهند، گفت: تقریباً تمام رشته هایی که در کانادا دایر است در سایر کشورها نیز وجود دارد.

محمود ملاباشی در گفتگو با خبرگزاری مهر اضافه کرد: تمام ظرفیتهای پذیرش دانشجو که در کانادا نیست، اگر به عنوان مثال سالانه ۲۰۰ دانشجو به کانادا اعزام می شدند این ظرفیت می تواند در کشورهای دیگر ادامه تحصیل دهد و تقریباً تمام رشته هایی که در کانادا است در روسیه، چین، ژاپن و سایر کشورها نیز وجود دارد.

وی درباره آخرین تصمیمات برای اعزام دانشجویان بورسیه وزارت علوم به کانادا گفت: این کشور ویزا نمی دهد و پیگیری امور مربوط به ویزا از عهده سازمان امور دانشجویان خارج است. پیش از این وزارت امور خارجه به سفارت کانادا می نوشت که به دانشجویان بورسیه شده ویزا دهد اما این شرایط دیگر امکانپذیر نیست.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: تنها در صورتی می توان امور مربوط به ویزای بورسیه ها را پیگیری کرد که دفتر حفظ منافع فعال شود، برخی دانشجویان حتی برای دریافت ویزایشان به کشورهای دیگر مراجعه می کنند.

به گفته ملاباشی اینکه چه دانشجویی اعزام شود یا نشود توسط سازمان امور دانشجویان تصمیم گیری می شود اما در کل هیچ منعی برای اعزام دانشجو به هیچ کشوری به جز انگلیس وجود ندارد و وزارت علوم تنها برای انگلیس هیچ دانشجویی را بورس نمی کند.


اخبار دانشگاه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.