آخرین جزئیات از حادثه تیراندازی در ایالت کلرادوی آمریکا

به گزارش رسانه های آمریکایی، عامل این کشتارهولناک شخصی به نام جیمز هولمز دانشجوی دکترای نوروساینس دانشکده کلرادو معرفی شده است.

سی ونه دقیقه بامداد روز جمعه، جوانی که ملبس به جلیقه ضد گلوله ، ماسک ضد گاز و کلاه خود بود به تماشاچیان یک سینما در شهرک آرورا حومه دنور کلرادو حمله کرد.

به گفته سخنگوی پلیس این شهر، ضارب به یک تفنگ اتوماتیک ای ار ۱۵، دوازده خشاب فشنگ، یک قبضه اسحه کمری ۴۰ میلی متری و دو نارنجک دودزا مسلح بوده است.

وی بلافاصله پس از حمله دو نارنجک را در داخل سالن منفجر کرد و سپس تماشاچیان را به رگبار گلوله بست.

دوازده کشته و ۳۸ مجروح حاصل این حادثه مرگبار بود که حال چند تن از مجروحین وخیم اعلام شده است.

از سوی دیگر دان اوتس رئیس پلیس ناحیه آرورا اخبار دستگیری جوان مسلح را تایید کرده و گفت فرد مهاجم در حالیکه جلیقه ضد گلوله بر تن داشت در پارکینگ سینما بدون مقاومت دستگیر شد.

وی درباره هویت عامل این حمله گفت: ضارب جیمز دیگان هولمز ۲۴ ساله، سفید پوست، متولد سن دیه گو کالیفرنیا ودانشجوی دوره دکترای رشته نورو ساینس دانشکده پزشکی کلرادو است که به تازگی از کالیفرینا به کلرادو امده است.

رئیس پلیس ناحیه آرورا افزود عامل کشتار سینما دانشجوئی موفق و در عین حال فردی گوشه گیر بوده است.

وی اذعان کرد که هلمز هیچ سو پیشینه قضائی نداشته و تنها یک مورد جریمه به دلیل رانندگی با سرعت بالا در سوابق قضائی او بچشم می خورد.

هلمز به هنگام دستگیری پلیس را از ورود به اپارتمان مسکونی اش بدلیل وجود تله های انفجاری برحذر داشت.

کریس هندرسون رئیس اتش نشانی شهر آرورا که از شیشه پنجره داخل اطاق او را کنترل کرده به خبرنگاران گفت: شبکه ای از ریسمان های نازک متقاطع و پیچیده در سراسر محوطه نصب شده است که به بسته های انفجاری متصل است، به گفته هولمز این بسته های انفجاری حاوی مواد اتش زای بسیار قوی است.

رئیس پلیس آرورا اذغان کرد خنثی کردن این تله های انفجاری که توسط فردی تیزهوش کارگذاشته شده ممکن است روزها به طول بیانجامد.

قرار است متهم بعد از ظهر روز جمعه برای تفهیم اتهام در دادگاه محلی حاضر شود.

مردم آمریکا هر از چند گاهی شاهد تیراندازی و کشتار دسته جمعی در امکان عمومی از جمله مدارس، رستوران ها و اخیر سینما های این کشور هستند و این مسئله تبدیل به یک نگرانی و ناامنی بزرگ برای مردم آمریکا شده است.

بر اساس قانون آمریکا حمل سلاح برای افراد مجاز است

اروپام ۱۹۰۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۹۲۱۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.