آخرین جمله یکی از کشته‌شدگان در انفجار معراجی‌ ها؛ پرونده انفجار در دادسرای کهریزک

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز:

پرونده کشته شدن ۶ نفر از عوامل فیلم سینمایی معراجی‌ها بر اثر انفجار، در دادسرای کهریزک رسیدگی می‌شود.

صبح دیروز بر اثر انفجار مواد منفجره بر سر صحنه فیلمبرداری معراجی‌ها، شش نفر از عوامل تولید این فیلم کشته شدند.

بر اساس پیگیری‌ها مشخص شد، رسیدگی به پرونده این حادثه در دادسرای کهریزک انجام می‌شود.

صبح امروز جواد شریفی راد مدیر جلوه‌های بصری فیلم سینمایی معراجی‌ها‌ در حالی که گروه آخرین روزهای فیلمبرداری را پشت سر می‌گذاشت براثر سانحه در حین فیلمبرداری به دیار باقی شتافت.

بر اساس شنیده‌های ما به غیر از شریفی راد ۵ نفر دیگر از عوامل این فیلم سینمایی نیز در این حادثه در گذشتند.

عباس رنجبر مدیر شهرک سینمایی دفاع مقدس، رضا فرجی جانشین تولید فیلم به همراه یک کارگر صحنه، یک بدلکار و یکی از نیروهای تدارکات فیلم معراجی‌ها افرادی بودند که بر اثر این حادثه معراجی شدند.

در این حادثه عوامل معراجی‌ها در حال کار گذاشتن مواد منفجره داخل یک از وسایل صحنه بودند که با انفجار آن متاسفانه شریفی‌راد و ۵ نفر دیگر جان به جان آفرین تسلیم کردند.

بنابراین گزارش شریفی‌راد که جزو باسابقه‌ترین مدیران جلوه های ویژه در سینمای ایران بود تاکنون مسئولیت جلوه‌های ویژه بیش از ۳۰فیلم سینمایی را برعهده داشته است به تازگی مراحل فنی فیلم عظیم «محمد(ص)» را به پایان رسانده و از نخستین تجربه‌های او در سینمای انقلاب می توان به «حمله به اچ۳»، «شمارش معکوس»،‌ »مسیر معکوس» اشاره کرد و از آخرین کارهای او «شکارچی شنبه» و «اخراجی‌های یک و ۲» بود.

او به تازگی مسولیت جلوه‌های ویژه «مروارید‌های خیلج فارس» را به پایان برده بود.

می خواهم برایت یک کربلای ۵ بزرگ ایجاد کنم
جواد شریفی راد، متخصص جلوه‌های ویژه سینمای ایران، ساعاتی پیش و سر صحنه معراجی‌ها، ساخته مسعود ده‌نمکی، جان باخت. او از جمله نام‌آوران سینمای ایران در رشته خودش بود. به گزارش کافه سینما…

حمید داودآبادی از همکاران مسعود ده‌نمکی در ساخت اخراجی‌ها، در یادداشتی در صفحه فیس بوک‌اش به این ضایعه واکنش نشان داده است و آخرین جمله‌های شریفی‌راد خطاب به ده‌نمکی را نقل کرده است. او نوشته:

متاسفانه ساعتی پیش، بر اثر حادثه ای ناگوار در سر صحنه ساخت سریال معراجی ها، پنج نفر جان باختند.

“جواد شریفی راد” متخصص انفجارات فیلم های سینمایی که سابقه بالایی در این زمینه داشت، هنگامی که مشغول آماده سازی مواد برای ایجاد صحنه های جنگی فیلم بود، چاشنی مواد در دستش منفجر شد.

بر اثر انفجار عظیمی که در خودروی شریفی راد ایجاد شد، “علی اکبر رنجبر” (مدیرعامل شهرک سینمایی دفاع مقدس)، مهدی مرادی دستیار جلوه های ویژه ، رضا فرجی جانشین تولید فیلم، و یکی از کارگران در این حادثه کشته شدند.

مرحوم جواد شریفی راد، دقایقی پیش از حادثه، در فاصله ده متری محل انفجار، دربارهٔ ساخت صحنه های جنگی معراجی ها، به مسعود دهنمکی کارگردان سریال گفته بود:

“می خواهم برایت یک کربلای ۵ بزرگ ایجاد کنم.”

درگذشت این عزیزان زحمت کش را که در راه ترویج فرهنگ دفاع مقدس فدا شدند، به خانواده های داغدار، کارگردان و عوامل سریال، اهالی سینما و هنر تسلیت عرض می کنم.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.