آخرین خبرهای سینمانگار از حادثه مرگبار اکران «شوالیه تاریکی» در آمریکا

به گزارش سینمانگار، بعد از حادثه مرگبار تیراندازی در شب آغاز اکران جدیدترین فیلم “کریستوفر نولان”، «شوالیه تاریکی برمی خیزد» در یکی از سینماهای شهر آرورای ایالت کلودارو آمریکا، حال علاقه مندان سینما احساس تاسف خود را از این اتفاق و کشته شدن ۱۲ نفر و مجروح شدن ۵۸ نفر، ابراز کردند و تصمیم گرفتند برای حمایت از آسیب دیدگان این حادثه کمک های مالی خود را به سالن سینما اهدا کنند.

از بین یازده سینمای این شهر، دو سینما محل دریافت کمک های مالی شهروندان قرار گرفت.

بامداد جمعه، “جیمز هولمز” (مرد تیرانداز)، با ماسک گازدار بر صورت و با در دست داشتن تفنگ و دو هفت تیر دستی و یک چاقو، وارد سالن سینما شد و به علاقه مندانی که برای تماشای آخرین قسمت سری «بتمن» به سینما آمده بودند، شلیک کرد و عده ایی را به قتل رساند. او خود را به عنوان “جوکر” معرفی کرده بود. در حال حاضر پلیس دِنور از ورود افرادی که با هر گونه ماسک یا اسلحه اسباب بازی وارد سینماها می شوند نیز جلوگیری می کند و تمام وسایل آنهارا بازرسی می نمایند.


همچنین پلیس آمریکا اسامی ۱۲ مقتول این حادثه خونین را اعلام کرده است که از معروفترین این افراد یک خبرنگار ورزشی ۲۴ ساله به نام “جسیکا کوِی” می باشد.

به گزارش سینمانگار، علی رغم اینکه کمپانی برادران وارنر و استدیوهای دیگر میزان فروش اکران روز جمعه این فیلم را به احترام قربانیان این حادثه در باکس آفیس محاسبه نکردند، اما پیش بینی ها از فروش ۱۶۵-۱۷۰ میلیونی این فیلم در شروع اکران خبر می دهد.

با این فروش این فیلم دومین یا سومین فیلم پرفروش اکران اولیه در کل تاریخ سینما بعد از «انتقام جویان» و «هری پاتر و یادگاران مرگ ۲» خواهد شد.

در این میان “کریستین بِل” بازیگر نقش بتمن، همدردی و تاسف خود را با خانواده بازماندگان این حادثه اعلام کرد. “بِل” گفت: “جمله ایی که بتوانم با آن تاسف و احساسم را از این حادثه بیان کنم، نمی یابم. من واقعا نمی توانم احساس غم و اندوه بازماندگان این جریان را بخوبی درک کنم اما قلب من با آنهاست”.

پیش تر نیز “کریستوفر نولان” کارگردان این فیلم، در تاسف از این حادثه گفته بود: “هیچ یک از جمله ها و کلماتی که ما در مواجه با این حادثه دردناک بیان می کنیم نمی تواند احساس واقعی مان را که یک عده انسان بی گناه، کشته شده اند، نشان دهد. اما خود را در غم خانواده این قربانیان شریک می دانیم”.

به دلیل حادثه روی داده، مراسم های فرش قرمز «شوالیه تاریکی برمی خیزد» در ژاپن و مکزیک کنسل شده است. پیشتر نیز مراسم فرش قرمز آغاز اکران این فیلم در شهر پاریس پایتخت فرانسه لغو شده بود.

همچنین، “باراک اوباما” رئیس جمهوری ایالات متحده روز یکشنبه با سفر به ایالت کلودارو همدردی خود با بازماندگان این حادثه را اعلام کرد.

به گزارش سینمانگار، “جیمز هولمز” عامل حادثه خون بار سینمای شهر آرورای ایالت کلودارو آمریکا که ۲۴ سال سن دارد، دانشجوی رشته اعصاب در مقطع دکترا بوده و پیشتر هیچ‌گونه سابقه جنایی و کیفری نداشته و همین موضوع باعث پیش آمدن سوال های بسیاری درباره چرایی این اتفاق است.


تصویری از “جیمز هولمز” عامل حادثه

مقام های پلیس روز قبل اعلام کردند که در محل زندگی “هولمز”، مواد شیمیایی قابل احتراق و انفجار و تله انفجاری وجود دارد.
 


 


سینما نگار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.