آخرین خبرها از ثبت‌نام دیابتی‌ها برای انسولین قلمی/بیمه‌شدگان “سلامت” نیازی به مراجعه ندارند

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت با اشاره به آخرین وضعیت ثبت نام بیماران نیازمند انسولین قلمی در سامانه وزارت بهداشت، گفت: بیمه‌شدگان بیمه سلامت و کسانی که قبلا به مراکز اعلام شده مراجعه کردند و ثبت‌نام‌شان را انجام داده‌اند، می‌توانند با مراجعه به آدرس سامانه https://rda.behdasht.gov.ir/ از اینکه کد ملی‌شان در سامانه ثبت شده اطمینان حاصل کنند و اطلاعات درج شده در آن را با دقت بررسی کنند، در صورت نیاز اطلاعات‌شان را اصلاح کرده یا آن را ثبت نهایی کنند.

دکتر مهدی شادنوش در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت ثبت‌نام بیماران برای انسولین قلمی، گفت: برنامه ثبت گیرندگان انسولین قلمی از ماه گذشته آغاز شد و هدف آن این است که طی زمان کوتاهی در آینده، انسولین قلمی فقط به افرادی اختصاص یابد که اطلاعات‌شان را در سامانه وزارت بهداشت ثبت کرده باشند.

وی افزود: بر اساس پیش‌بینی ما بیش از ۵۰ درصد از نیازمندان انسولین قلمی در کشور در سامانه وزارت بهداشت ثبت نام کرده‌اند. باید توجه کرد که با مراجعه هر فرد به مراکز اعلام شده، طی صرف دو دقیقه زمان، اطلاعات بیماران در سامانه ثبت می‌شود. مراکز قابل رجوع قبلا از طریق رسانه‌ها اعلام شده بود و همچنان از مراجعه‌کنندگان دریافت انسولین قلمی برای ثبت در سامانه استقبال می‌کنند.

شادنوش ادامه داد: در عین حال با توجه به همکاری‌هایی که با سازمان بیمه سلامت اتفاق افتاد و همکاری خوبی که این سازمان انجام داد، اطلاعات بیمه‌شدگان بیمه سلامت به صورت مستقیم در سامانه وزارت بهداشت درج شده است. بنابراین نیازی به مراجعه بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت به این مراکز وجود ندارد.

وی تاکید کرد: در عین حال بیمه‌شدگان بیمه سلامت و کسانی که قبلا به مراکز اعلام شده، مراجعه کردند و ثبت‌نام‌شان را انجام داده‌اند، می‌توانند با مراجعه به آدرس سامانه https://rda.behdasht.gov.ir/ از اینکه کد ملی‌شان در سامانه ثبت شده اطمینان حاصل کنند و اطلاعات درج شده در آن را با دقت بررسی کنند، در صورت نیاز اطلاعات‌شان را اصلاح کرده یا آن را ثبت نهایی کنند. بنابراین بیمه‌شدگان بیمه سلامت و کسانی که قبلا به مراکز اعلام شده برای ثبت‌نام مراجعه کرده‌اند، در اولین فرصت ممکن به این سامانه مراجعه کنند تا از ثبت اطلاعات و درستی اطلاعات‌شان اطمینان پیدا کنند.

شادنوش گفت: سایر افرادی هم که تاکنون برای ثبت‌نام به مراکز اعلام شده، مراجعه نکرده‌اند، باید توجه کنند که این طرح تا ۲۰ تیر ماه تمدید شده است، بنابراین حتما برای ثبت‌نام مراجعه کنند و بعد برای اطمینان از ثبت و درستی اطلاعات‌شان و اصلاح یا تایید نهایی این اطلاعات به سامانه https://rda.behdasht.gov.ir/ مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: طی زمانی که در آینده نه چندان دور اعلام خواهیم کرد، انسولین قلمی فقط برای کسانی فراهم می‌شود که در سامانه وزارت بهداشت ثبت اطلاعات کرده باشند.

شادنوش درباره عدم ثبت اطلاعات افراد در برخی مراکز اعلام شده، گفت: در این زمینه به همه مراکزی که اعلام شده، اطلاع‌رسانی کرده‌ایم. اگر مرکزی تخلف انجام داده و از ثبت‌نام پرهیز می‌کند، افراد حتما به معاونت درمان دانشگاه‌ علوم پزشکی منطقه خودشان اطلاع‌رسانی کنند تا بررسی شود و ما در جریان قرار بگیریم. معاون درمان وزارت بهداشت حدود یک ماه قبل ابلاغیه‌ای را به سراسر کشور صادر کرد که بر اساس آن مراکزی که قبلا اعلام کردند که ثبت‌نام بیماران نیازمند انسولین را انجام می‌دهند و با ما اعلام همکاری کرده بودند و نام‌شان در سایت وزارت بهداشت اعلام شده بود، اگر از ثبت‌نام و همکاری با مردم امتناع کرده و باعث سرگردانی بیماران شوند، تخلف اداری محسوب می‌شود و حتما طبق مقررات با آن‌ها برخورد می‌شود.

به گزارش ممتازنیوز، آخرین لیست مراکز اعلامی از سوی وزارت بهداشت جهت ثبت نام بیماران نیازمند انسولین قلمی در لینک قابل مشاهده است و با کلیک بر روی کلمه لینک می‌توانید این مراکز را ببینید.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.