آخرین خبرها از نتایج انتخابات؛ پیگرد قضایی پیامک​های غیرموثق اعلام نتایج

۲۴خردادماه،

کدخدایی اعلام کرد:

ایران > انتخابات– ممتازنیوز:
سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به گزارش‌های شعب که به تدریج برای وزارت کشور و این شورا ارائه می​شود، گفت: هنوز نتیجه انتخابات برای خود ما هم مشخص نیست.

عباسعلی کدخدایی در گفت و گویی که با شبکه خبر سیما داشت گفت: هر کدام از شعب که شمارش آرای آن به پایان برسد، نتیجه‌اش از سوی هیات‌های نظارت به شورای نگهبان گزارش می‌شود.

وی بار دیگر اطمینان داد که در شمارش آرا دقت می‌شود و نسبت به هر کدام از نامزدها گزارشات به صحت ارائه می‌شود.

کدخدایی تاکید کرد: با جرات می‌گویم که این انتخابات از جمله انتخاباتی بود که هیچ مشکلی در آن وجود نداشته و مسائل جزئی‌ای هم که بوده است، مرتفع شده است.

کدخدایی در واکنش به پیامک​هایی که آرا نامزدها را در استان‌های مختلف اعلام می‌کند، گفت: وظیفه اعلام نتایج اولیه بر عهده همکاران ما در وزارت کشور است و سایر آمارهایی که اعلام می‌شود، اعتبار قانونی ندارد و کسانی که نشر دهنده آن می باشند از سوی مراجع قضایی مورد تعقیب قرار می‌گیرند. خواهشمند است ستادهای انتخاباتی نامزدها هم از هرگونه گمانه زنی‌های انتخاباتی جلوگیری کنند.

سخنگوی شورای نگهبان، هوادارن نامزدها را نیز به آرامش دعوت کرد و از ارسال چنین پیامک​هایی برحذر داشت و گفت: برای خود ما هم مشخص نیست که چه کسانی چه میزان رای دارند و گزارشات به تدریج ارسال می‌شود. از این رو هوادارن نامزدها از ارسال پیام‌هایی که تصورات نادرستی ایجاد می‌کند اجتناب کنند.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.