آخرین خبرها از پرونده مافیای گوشت و مرغ

ایرنا: رییس اتحادیه وارد کنندگان گوشت قرمز و سفید می گوید در نظر دارد در باره مافیای گوشت و مرغ و سه هزار میلیارد تومان خسارت وارده به بیت المال، توسط مدیر عامل پیشین شرکت پشتیبانی اموردام به سازمان بازرسی گزارش دهد.

 ‘حسین صدر’ که اخیرا به دلیل متهم کردن ‘صدراله دولت ‘به ایجاد مافیای گوشت و مرغ خبرساز شده بود،

برکناری وی توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت بارقه امیدی را برای فعالان حوزه بازرگانی ایجاد کرده است .

‘صدر’ یکی از وارد کنندگان گوشت قرمز و سفید کشور است که چندی پیش نیز انتقادات گزنده ای از ‘محمد علی ضیغمی’ معاون بازرگانی داخلی وقت وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد امضای تفاهم نامه با مباشرینی غیر از اتحادیه داشت.

وی گفت: تغییر مدیریت در این سطح از وزارت صنعت نیز به معنای آن است که قرار است وضعیت نابسامان، بسامان شود .

رییس اتحادیه وارد کنندگان گوشت قرمز و سفید در ادامه با به چالش کشاندن فعالیت های مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام که هفته گذشته با حکم ‘مهدی غضنفری’، جای خود را به ‘مصیب محمدیان شمالی’ داد، افزود: مدیرعامل قبلی در طول پنج سال گذشته فعالیت خود در این شرکت جز ایجاد مافیای واردات نهاده های دامی و طیور و گوشت و مرغ کار دیگری انجام نداده است .

صدر با بیان اینکه وی قرار است به عنوان رییس مرکز پژوهش های اقتصادی خاورمیانه با پیشینه ای ۱۰ ساله با تهیه گزارشی مستند ثابت کند که مدیر عامل قبلی شرکت پشتیبانی امور دام با سوء مدیریت حدود سه هزار میلیارد تومان به بیت المال آسیب زده، گفت : این گزارش را به سازمان بازرسی کشور ارایه می کنیم .

شرکت پشتیبانی امور دام از جمله مجموعه هایی است که درسال های اخیر میان وزارت جهاد کشاورزی و بازرگانی سابق دست به دست شده است . این شرکت یک سال پیش به وزارتخانه ادغامی یعنی صنعت ، معدن و تجارت بازگردانده شد .

وی مدعی است شرکت پشتیبانی دام در سال های اخیر فقط با دو یا سه نفر خاص در حوزه واردات نهاده های دامی و طیور و گوشت و مرغ کار می کرده و باعث شده تا آنها انحصاری عمل کنند و همین مسئله باعث شده که در زمان کنونی تامین نهاده های دام با مشکل مواجه شود درحالی که این شرکت می توانست از توانمندی سایر فعالان اقتصادی استفاده کند.

صدر با بیان این جمله که شرکت پشتیبانی امور دام می توانست با ایجاد تشکلی صنفی در حوزه دام و طیور به ایجاد انسجام در حوزه تولید و واردات اقدام کند ، افزود: چرا باید سه نفر توسط اینها ‘پروار’ شوند و آنها هم به سایر فعالان بخش خصوصی و یا تشکل ها اجازه فعالیت دراین حوزه را ندهند .

رییس اتحادیه وارد کنندگان گوشت قرمز و سفید تاکید کرد : رانت ایجاد شده فضای مسمومی را برای حوزه بازار ایجاد کردو به دنبال آن مافیای واردات شکل گرفت .


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.