آخرین رمان نویسنده ‘شاه بی شین’ منتشر می شود

به گزارش ایرنا از سوره مهر ، ‘محمد کاظم مزینانی’ در این مورد گفت: بازبینی نهایی ‘آه با شین’ انجام و تحویل مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری شده است تا کارشناسی اثر صورت گیرد.

این نویسنده درباره داستان ‘آه با شین’ گفت: این رمان اصلا ربطی به رمان ‘شاه بی شین’ ندارد. ‘آه با ‌شین’ روایت کننده فعالیت یک مبارز انقلابی چپ با فضای فکری کمونیستی است که از دهه ۲۰ شمسی و بدو تولد شخصیت اصلی داستان آغاز می‌شود و تا سال ۹۰ ادامه دارد. در این رمان به نوعی به تناقضات و تفاوت‌های نسلی بین شخصیت اصلی و فرزندش اشاره شده است.

وی تصریح کرد که ‘آه با ‌شین’ بر خلاف رمان قبلی که داستان زندگی شاه را روایت می‌کرد و مبتنی بر اسناد تاریخی و برگرفته از یک واقعیت بود، رمانی است که نگاهش از پایین به بالاست و در واقع در چارچوب داستان و تخیل روایت می‌شود.

مزینانی در مورد چرایی نگارش این رمان گفت: از سال‌ها قبل، حتی زمانی که ‘شاه بی‌شین’ را هم شروع نکرده بودم، به فکر نوشتن یک سه گانه از شرایط قبل از انقلاب و زندگی عامه مردم بودم که اکنون دومین جلد از این سه گانه هم به اتمام رسیده است.

رمان ‘شاه بی‌شین’ این نویسنده که بارها سوره مهر آن را منتشر کرده است ، در دومین دوره جشنواره داستان انقلاب، رتبه اول این جشنواره در بخش رمان را به دست آورد.

* معرفی ۴۰۰ کتاب مناسب کودکان پیش دبستانی

انتشارات قدیانی ۴۰۳ عنوان کتاب مناسب برای کودکان پیش دبستانی را به سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی دفتر انتشارات کمک آموزشی ‘ رشد ‘ ارسال کرده است تا در کتاب نامه این دفتر که به معرفی کتابهای مناسب پیش دبستانی اختصاص دارد گنجانده شود.

پیش از این ۴۷۰ عنوان کتاب این انتشارات در کتاب نامه ها رشد مقاطع مختلف تحصیلی به عنوان کتاب مناسب معرفی شده اند و این بار نیز کتاب نامه مقطع پیش دبستانی این کتاب ها را معرفی خواهد کرد.

فراهنگ **۱۶۳۰**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۱۱۸۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.