آخرین فیلم “انگ لی”، “زندگی پی” بزودی اکران می شود

تازه‌ترین فیلم “انگ لی” کارگردان پرآوازه فیلم‌های ببر خیزان، اژدهای پنهان و کوهستان بروکبک، ” زندگی پی ” است که بر اساس رمان به همین اسم نوشته یان مارتل ساخته شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از هالیوود نیوز، تازه‌ترین فیلم “انگ لی” کارگردان پرآوازه فیلم‌های ببر خیزان، اژدهای پنهان و کوهستان بروکبک، ” زندگی پی ” است که بر اساس رمان به همین اسم نوشته یان مارتل ساخته شده است.

این رمان موفق با سوژه جالب‌ش در ایران توسط نشر علم با ترجمه گیتا گرکانی چند سال پیش منتشر شده بود.
“زندگی پی” کتابی درباره مذهب، ترس، طبیعت و سرسختی پایان ناپذیر انسان است.
زندگی پی درباره پسر جوانی بنام پی پاتل، فرزند یک نگهبان باغ وحش در هندوستان است. پی پاتل در شانزده سالگی همراه خانواده اش از هند به طرف کانادا کوچ می‌کند. خانواده پی در قسمت بار یک کشتی ژاپنی در کنار جانوران باغ وحش به سمت خانه جدید سفر می‌کنند. در میانه راه کشتی غرق می‌شود و پی خودش را در قایق نجاتی به همراه یک کفتار، یک اورانگوتان، یک زرافه زخمی و یک ببر بنگال دویست کیلویی تنها می‌بیند .
در هفته نخست سفر پی بر روی این قایق نجات تنها چیزی که بر همه چیز چیره‌است کشمکش برای زندگی ست. ادامه داستان شرح ۲۲۷ روز گمشدگی پی بر روی دریاست. قایق نجاتی که پی بر روی آن سوار است برای نجات یک انسان به اندازه کافی غذا اندوخته دارد ولی پی می‌داند که تنها امید رهایی خوشنود نگهداشتن این ببر و خدمت کردن به اوست. زندگی پی در وحشتی همیشگی از ببر شکل می‌گیرد و تعریف می‌شود.
ناامیدی پی از زندگانی نه تنها یک فرایند حسی و عاطفی که یک حقیقت هراسناک فیزیکی است. پس از رسیدن آن ها به سواحل مکزیکو ببر بنگال در جنگل ناپدید می‌شود و نشانی از او نمی‌ماند. مسئولینی که از پی درباره سفرش پرس و جو می‌کنند داستانش را باور نمی‌کنند و از او می‌خواهند که حقیقت را بگوید. در پایان پس از ساعت‌ها تهدید و اجبار پی داستانی را سرهم میکند. داستانی باور پذیر تر که نشانه‌ای از گمان پردازی در آن نیست. داستانی که گویی زندگی راستسن پی است.
فیلم زندگی پی در ماه دسامبر اکران خواهد شد./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.