آخرین مدل جاسوسی در دستگاه اطلاعاتی انگلیس

جاسوسی در آسمان طرح ویژه ای است که دولت انگلیس از آن برای منافع خود استفاده می کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، پس از آنکه اینترنت تبدیل به بزرگترین و مخوف ترین ماشین جاسوسی جهت پایش اطلاعات دنیا شد؛ اکنون طبق طرحی سیستم جاسوسی در اروپا توسط پهپادهای بدون سرنشین انجام  خواهد گرفت.
دولت انگلستان برنامه هایی را در نظر دارد که براساس آن تا سال ۲۰۲۰ سیستم جاسوسی هوایی بدون سرنشین- پهپاد- را در آسمان انگلستان به پرواز درآورد.


رسانه دولتی انگلیس اعلام کرد: این طرح توسط پلیس انگلستان برای جاسوسی هرچه کارآمدتر و بهتر در شهرهای این کشور به کار گرفته می شود.
این نوع پهپادها قبلا بارها در کشورهایی همچون عراق، افغانستان، پاکستان، سومالی و یمن و هرجایی که دولت امریکا و متحدانش از جمله انگلیس در آن دخالت نظامی داشته اند، مورد استفاده قرار گرفته است.
در حال حاظر تکنولوژی استفاده از پهپاد برای جاسوسی در انگلستان توسط پلیس این کشور تا سال ۲۰۲۰ مورد بررسی قرار خواهد گرفت.


نرم افزارهای جاسوسی این پهپادها دارای این قابلیتی است که می تواند هرگوشه از زندگی شهروندان این کشور را تحت نظارت و بررسی قرار دهد. مردم انگلستان این کار را نقض حقوق شهروندان انگلیسی و آزادی های مدنی آنها می داند.
دولت بریتانیا در ابتدا برنامه ریزی کرده بود که از این پهپادها برای بازی های المپیک استفاده کند اما این کار برای دولت بسیار هزینه برانگیز بود.
چندی پیش هم این سیستم با کنترل از راه دور توسط نیروهای امنیتی انگلستان استفاده شد اما پس از حادثه ای در رودخانه مرسی Mersey که انگلیس پهپاد به ارزش ۱۳٫۰۰۰ پوند را از دست داد، استفاده از آن متوقف شد.
انگلستان ۳۱ میلیون پوند را به آزمایش روش های در مسیر قرار دادن پهپادها با جت های تجاری اختصاص داده است که برای جاسوسی بیشتر زندگی مردم مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین بیش از ۲۰ میلیون پوند از پول مالیات دهندگان مختص گسترش بزرگترین آزمایش پهپادها در اروپا است.


سرپرست ریچارد واتسون در سخنرانی برای اعضای صنایع دفاع انگلستان گفت: من فکر می کنم ما بدین ترتیب فرصت بسیار گرانبهایی را در بازی های المپیک از دست دادیم اما هنوز فرصت برای انجام بعضی کارها به صورت متفاوت تر وجود دارد. من به پهپادهای جاسوسی به چشم بخشی از آینده اطلاعاتی انگلستان نگاه می کنم. در همین راستا همیشه در آسمان لندن هواپیماهایی برای جاسوسی وجود دارد و تصاویری را به دست ما می رساند که برای اطلاعات و امنیت مردم انگلستان بسیار ضروری می باشد اما استفاده از آن باید گسترش یابد.

مردم انگلستان پس از انتشار این خبر از رسانه دولتی اظهارنظرات ناخوشایندی را درباره این اقدام پلیس کشورشان داشتند. به عقیده آنها پلیس انگلیس در پایمال کردن حق مردم که به اصطلاح دموکراسی است از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند. جاسوسی در آسمان طرح ویژه ای است که دولت انگلیس از آن برای منافع خود استفاده می کند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.