آخرین مصوبات جلسه ستاد تنظیم بازار

۲۳م اسفند ،

davoud ghahrdar-14-7.jpg

مدیرکل تامین و توزیع کالای وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این‌که اگر قیمت میوه در روزهای پایانی سال ثابت مانده و افزایش نداشته ناشی از هماهنگی در امر ذخیره سازی آن است، گفت: قرار شده طرح ذخیره سازی به عنوان یک طرح راهبردی در ذخیره سازی سایر کالاها نیز اعمال شود.

علی پورکاوه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دربارهٔ آخرین مصوبات جلسه ستاد تنظیم بازار نوروزی که صبح امروز تشکیل شد بیان کرد: طی جلسه امروز مقرر شد قیمت مصرف کننده و زمان توزیع میوه در اختیار شوراهای نظارت و کنترل بازار استان‌ها قرار گیرد. بر همین اساس شورای نظارت و کنترل بازار استان تهران قیمت مصوب توزیع سیب را ۱۶۰۰ و قیمت مصوب پرتقال را ۱۵۰۰ تومان اعلام کرد.

او با تاکید بر این‌که بعضی از استان‌های کشور مسافرپذیر و بعضی دیگر مسافرفرست می باشند بیان کرد: از این رو توزیع میوه در استان‌های مسافرپذیر دیرتر و نزدیک به ایام پایانی سال و در استان‌های مسافرفرست زودتر آغاز می‌شود.

مدیرکل تامین و توزیع کالای وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به شرایط اقتصادی مردم استان‌ها، تنوع میوه و کیفیت آن زمان‌ و قیمت توزیع در اختیار شورای کنترل و نظارت بازار استان ها قرار گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که سبب ذخیره سازی میوه در سال جاری با توجه به تولید گسترده آن چه بوده است، بیان کرد: ذخیره سازی به مفهوم دولتی نیست و دولت فقط ارائه کننده تسهیلات، هماهنگ کننده و ناظر است.

پورکاوه دربارهٔ دستاوردهای ذخیره سازی میوه در سال جاری بیان کرد:‌ با ذخیره سازی میوه باغداران با قیمت مناسب محصولات خود را تولید کردند، محصولات در زمان مناسب حمل و در مبادی مصرف توزیع شد و در نهایت محصولات به موقع به دست مصرف‌کنندگان رسید.

وی ادامه داد: اگر میوه‌ها ذخیره سازی نمی‌شدند با انبوه عرضه در زمان برداشت مواجه بودیم و در مقابل در شرایط فعلی که تقاضا برای آن بسیار است با کمبود میوه و در نتیجه افزایش قیمت آن مواجه می شدیم.

پورکاوه با بیان این‌که قیمت پرتقال بسته بندی شده دو رج در بازار ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان است بیان کرد: همچنین در راستای طرح ذخیره سازی میوه فرهنگ بسته بندی میوه نیز جا افتاد.

کالاهای اساسی و حساس کماکان در اولویت یک می‌ماند

مدیرکل تامین و توزیع کالای وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان مطلب بالا گفت: بنا به تاکید ستاد تنظیم بازار نوروزی کالاهای اساسی و حساس از جمله نهاده‌های دامی و اقلام پروتئینی کماکان در اولویک یک قرار داشته و مشمول ارز مرجع است.

وی در این باره افزود: تامین این کالاها به میزان لازم انجام شده و نیاز واحدهای تولیدی به نهاده‌های دامی انجام شده است. از این پس مقرر شده ترخیص و حمل این کالاها از بنادر با سرعت بیشتری انجام شود.

پورکاوه با تاکید بر این‌که هیچ نگرانی در تامین نهاده‌ها وجود ندارد، اظهار کرد: قیمت‌های مصوب نیز تغییر نداشته و این کالاها با همان قیمت‌های مصوب به میزان کافی توزیع می‌شود.

به گفته مدیرکل تامین و توزیع کالای وزارت صنعت، معدن و تجارت، عرضه گوشت مرغ و سایر کالاهای اساسی با قیمت های مصوب قبلی ادامه دارد.

تایر و روغن موتور ماشین‌های سنگین تامین شد

وی دربارهٔ سایر مصوبات جلسه امروز تنظیم بازار گفت: برای اولین بار در حوزه حمل ونقل مسافری و باری تایر ماشین سنگین شامل اتوبوس وکامیون با حمایت انجمن تولیدکنندگان داخلی و تعاونی اتوبوس داران و تعاونی‌داران تامین شد.

پورکاوه در پایان گفت: از سوی این تشکل ها روغن موتور مورد نیاز در پایانه‌های مسافربری و باربری برای سرویس‌دهی تامین شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.