آخرین مهلت برای تثبیت ذخیره ها در کارت‌های سوخت؛چهارشنبه

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران آخرین مهلت سوختگیری دارندگان کارت هوشمند سوخت برای حداقل یک نوبت سوختگیری و تثبیت ذخیره آن را روز چهارشنبه (۳۱ خرداد) تعیین کرده است.

به گزارش سرویس اقتصادی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، همه دارندگان کارت هوشمند سوخت خودروهای سواری، شخصی و موتور سیکلت که از دوم ماه جاری تاکنون موفق به یک نوبت سوختگیری یا ثبت مشخصات کارت و محاسبه سهمیه باقی مانده و حفظ آن در کارت های هوشمند سوخت نشده اند،تا پایان خرداد فرصت دارند به یکی از جایگاه های سوخت کشور مراجعه کنند. در غیر این صورت سهمیه کارت هوشمند سوخت آن ها به طور کامل حفظ نخواهد شد.
 
شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران پیش از این اعلام کرده بود : باید همه دارندگان کارت هوشمند سوخت به منظور تثبیت مشخصات و درج فیزیکی میزان و قیمت سهمیه در کارت هوشمند سوخت از تاریخ ۲ تا ۲۵ خرداد سال جاری حداقل یک نوبت سوختگیری کنند که تا پایان روز چهارشنبه تمدید شده است.

شرکت ملی پخش هشدار داده بود: ممکن است در صورت عدم سوختگیری دارندگان کارت سوخت، سهمیه آن ها به طور کامل محاسبه نشود.

الزام به یک بار سوختگیری تمام دارندگان کارت هوشمند سوخت تنها به منظور جمع آوری اطلاعات سامانه هوشمند سوخت است و با این روش، شخصی که در این مدت به جایگاه مراجعه و اقدام به سوخت گیری خودرو می کند، سهمیه باقیمانده یارانه ای، نیمه یارانه ای و آزاد وی محاسبه و در کارت وی درج خواهد شد که از طریق نمایشگر دستگاه قابل مشاهده است.

این طرح به منظور مشخص شدن سهمیه های باقیمانده و ذخیره شده در کارت های هوشمند سوخت و آمادگی برای اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها اجرایی شده است و با این روش تمامی سهمیه ماه های گذشته دارندگان کارت سوخت محاسبه و در کارت آن ها درج خواهد شد.

بنا براین گزارش ، مرکز پاسخگویی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با شماره ۰۹۶۲۷ روزانه به بیش از یکهزار تماس تلفنی از سراسر کشور درباره سهمیه بنزین و اطلاعات مربوط به کارت هوشمند سوخت پاسخ می دهد.

این مرکز با ۳۰ اپراتور به صورت نوبت کاری از ساعات ۸ صبح تا ۲۴ شب پاسخگوی روزانه حدود یکهزار و ۱۰۰ تماس تلفنی دارندگان کارت هوشمند سوخت است.

بیشتر تماس ها مربوط به اعلام رمز فعال سازی کارت هوشمند سوخت است که به صورت آنلاین پاسخ دهی و در سیستم ثبت می شود.

۳۰ اپراتور مرکز، پرسش ها را به دقت پاسخ می گویند و در صورت نیاز به بررسی بیشتر با دریافت شماره تماس فرد تماس گیرنده، تا ۲۴ ساعت ، مشکل بررسی می شود و پاسخ لازم به اطلاع فرد می رسد.

این مرکز مسئول پاسخگویی به تمام هموطنان از سراسر نقاط کشور درباره اشکال های مربوط به سامانه هوشمند سوخت و سهمیه بندی بنزین است که در بیشتر موارد با راهنمایی تلفنی و توضیح اپراتور مشکل برطرف می شود.

عمده تماس های افراد با این مرکز به ترتیب حجم تماس ها مربوط به پیگیری صدور و انسداد کارت هوشمند سوخت (خودرو و موتور سیکلت)، اطلاعات مربوط به سهمیه کارت هوشمند سوخت، قفل شدن کارت هوشمند سوخت، شکایت از جایگاه ها و اطلاعات کارت خرده فروشی جایگاه داران است.

در صورتی که تماسی مربوط به جایگاه ها باشد، ضمن ثبت دقیق اطلاعات تماس به پخش منطقه موردنظر اطلاع رسانی و ضمن بازرسی دقیق از جایگاه موردنظر، تا ۲۴ ساعت اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد و در صورت تایید مشکل در جایگاه موردنظر، تا ۷۲ ساعت مشکل موردنظر بررسی و برطرف خواهد شد.

سامانه پاسخگویی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی همزمان با اجرای طرح هدفمندی یارانه ها در کشور به دنبال نیاز مردم به پاسخ دهی به پرسش متعدد آنان درباره نحوه اجرای طرح، سرنوشت سهمیه بنزین موجود در کارت ها و … از آذر ۱۳۸۹در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران راه اندازی شد که مسئولیت آن از شهریور ۹۰ به اداره کل روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی محول شد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.