آخرین مهلت دریافت کد سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور ۹۳

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

آخرین مهلت دریافت کد سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور ۹۳

آخرین مهلت دریافت کد سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور 93

رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه ۱۲ آذر آخرین مهلت دریافت کد سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور ۹۳ است، تاکید کرد: داوطلبان مشمول، دریافت کد سوابق تحصیلی را به روزهای پایانی موکول نکنند.

به گزارش ممتاز ، عبدالرسول عمادی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ارائه سوابق تحصیلی برای کنکور ۹۳ همانند سال قبل است گفت: تمام داوطلبان کنکور که دیپلم خود را از سال ۸۴ تا ۹۲ دریافت کرده‌اند، باید کد سوابق تحصیلی را برای ثبت نام در کنکور ۹۳ ارائه کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه ثبت‌نام کنکور از ۱۶ آذرماه آغاز می‌شود، داوطلبان دریافت و یا اصلاح نواقص سوابق تحصیلی را باید تا ۱۲ آذر ماه انجام دهند لذا این داوطلبان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی dipcode.medu.ir نسبت به دریافت کد سوابق تحصیلی اقدام کنند.

رییس مرکز سنجش آموزش و پرورش گفت: داوطلبان با مراجعه به این پایگاه اینترنتی می‌توانند سوابق سجلی و تحصیلی خود را دریافت کرده و چنانچه مغایرتی نداشته باشد، آن را تایید کرده و پس از تایید کد ۱۴ رقمی سابقه تحصیلی را دریافت کنند که این کد جهت ثبت‌نام در کنکور ۹۳ الزامی بوده و بدون آن امکان ثبت‌نام برای کنکور۹۳ امکان‌پذیر نیست.

عمادی تصریح کرد: چنانچه داوطلبان مغایرتی در اطلاعات تحصیلی و سجلی خود داشته باشند، می‌توانند گزینه عدم تطبیق را انتخاب کرده و از طریق پایگاه، ناقص بودن پرونده تحصیلی به پایگاه اطلاعاتی تحصیلی دانش‌آموزان داوطلب ارائه می‌شود و پس از اصلاح، مجدد در سامانه بارگذاری خواهد شد که تمامی روند اصلاح اطلاعات و نواقص پرونده تحصیلی دانش‌آموزان کاملا الکترونیکی است و نیازی به مراجعه حضوری به مدرسه محل تحصیل وجود ندارد.

به گفته رییس مرکز سنجش آموزش و پرورش، نحوه دریافت و ارائه کد سوابق تحصیلی برای کنکور ۹۳ همانند سال ۹۲ است و داشتن کد ۱۴ رقمی برای ثبت‌نام در کنکور الزامی است و همچون سال قبل معدل داوطلبان ۲۵ درصد در پذیرش کنکور تاثیرخواهد داشت.

/۱۱۷/


اخبار ممتاز / دانشگاه
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.