آخرین وضعیت اتصال فیبرنوری به منازل

۱۱خردادماه،

معاون فنی مهندسی اپراتور فیبرنوری کشور گفت: فاز اول پروژه اتصال فیبرنوری به منازل دی ماه سال ۹۳ و در ۷ شهر برای یک میلیون مشترک اجرایی می گردد و سرعت دسترسی حداقل ۲۰ مگابیت بر ثانیه از جمله ویژگی های این سرویس است.
رحمت الله خزائی در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد آخرین وضعیت پروژه اتصال فیبرنوری به منازل – FTTH – اظهار داشت: در حال گرفتن مشاور خارجی، تهیه طرح تجاری و پیش نویس فنی برای کل پروژه هستیم و براساس فازبندی مشخص شده طبق زمان بندی پیش خواهیم رفت.
وی با بیان اینکه فاز اول پوشش ۷ شهر، فاز دوم ۱۵ شهر و فاز آخر تمامی شهرها را در بر خواهد گرفت گفت: بر طبق زمان بندی پروانه فعالیت مان باید تا آخر دی ماه سال آینده اولین سری این سرویس را راه اندازی کنیم که هنوز وقت داریم و زمان کمی نیست.
خزائی فاز اول اجرای این پروژه را برای ۷ شهر و یک میلیون پورت دسترسی با سرعت حداقل ۲۰ مگابیت برثانیه عنوان کرد و گفت: برای اجرایی کردن این پروژه از طریق مناقصه وندورهای شبکه را مشخص می کنیم.
معاون فنی مهندسی ایرانیان نت با بیان اینکه ارائه محتوا بر بستر فیبرنوری نیز براساس پروانه صادر شده بر عهده ایرانیان نت است، افزود: شبکه بدون محتوا معنی پیدا نمی کند و براین اساس ایرانیان نت علاوه بر اجرای لایه های دسترسی، مدیریت شبکه و امنیت، محتوای داخل و خارج کشور که بتواند پاسخگوی این بستر و زیرساخت باشد را فراهم خواهد کرد.
وی با بیان اینکه جذب سرمایه گذاری در این پروژه نیز به زودی انجام می گردد، ادامه داد: فاز پایلوت و آزمایشی این پروژه در منطقه آزاد ارس در حال اجرا است که با پشتیبانی مالی منطقه آزاد ارس ۵ هزار پورت فیبرنوری در این منطقه برای مردم نصب خواهد شد.
خزائی با تاکید براینکه اپراتور ایرانیان نت از تمامی ظرفیت های موجود در کشور استفاده خواهد کرد، گفت: به طور رسمی اعلام می کنیم که آماده استفاده از امکانات و ظرفیتهای فیبرنوری ایجاد شده از سوی سازمانها و شرکت مخابرات ایران به عنوان زیرساخت این پروژه هستیم.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.