آخرین وضعیت اتفاق‌دیدگان گلستانی عملیات تروریستی سامرا

۰۲خردادماه،

ایران > استان‌ها– ممتازنیوز:
فرماندار گرگان گفت: تمام تمهیدات لازم اندیشیده شده تا اجساد و مجروحان اتفاق تروریستی در کربلا به ایران باز گردد.

عصر روز دوشنبه بر اثر یک انفجار تروریستی در سامرای عراق سبب شهادت چهار نفر از زائران گلستانی و زخمی شدن بیش از ۱۷ تن شد.

فرماندار گرگان در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در گرگان ضمن محکوم کردن اعمال تروریستی گروه القاعده و سلفیان و اشخاصی که آرامش کشور عراق، سوریه و اماکن مقدس را بر هم می‎زنند، اظهار داشت: در ابتدا به خانواده‎های جانباختگان این اتفاق دلخراش تسلیت می‎گویم و به اطلاع می‎رسانم که کمیته‎ای با محوریت فرمانداری گرگان و تمامی اداره‎هایی که به نوعی به این موضوع مرتبط می‎شوند در فرمانداری گرگان تشکیل شده است.

حیدرعلی احمدی ادامه داد: این کمیته موظف است تمامی تمهیدات و تشریفات قانونی و اداری را پیگیری کند تا هرچه سریع‌تر هم جانباختگان و هم مجروحان و مصدومان این اتفاق به ایران بازگردند.

وی در تشریح اعضای این کمیته از سازمان حج و زیارت، نیروی انتظامی، بنیاد شهید، بیمه ایران، سازمان تبلیغات اسلامی و شورای هماهنگی انقلاب اسلامی نام برد و افزود: روز قبل رئیس سازمان حج و زیارت موظف شد با توجه به از بین رفتن مدارک اشخاص در این اتفاق رونوشت آنها به خصوص گذرنامه‎ها را به کشور عراق ارسال کند تا روند انتقال سریع‌تر صورت پذیرد.

وی ابراز داشت: همچنین بنیاد شهید و بیمه ایران نیز موظف شدند تا با تکمیل پرونده اشخاص اتفاق‌دیده نسبت به تسریع در روال اداری و جبران خسارت‎های وارد شده اقدام‎های لازم صورت گیرد.

۱۵ الی ۲۰ روز عملیات انتقال طول می‎کشد‌

احمدی با اشاره به اینکه سوختن گذرنامه‎ها کار انتقال را مشکل کرده است، گفت: در استان‎های مشابه که این اتفاق برای آنها اتفاق افتاد عملیات انتقال ۱۵ تا ۲۰ روز به طول انجامید اما ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا این روند با سرعت بیشتری انجام شود.

وی اعلام کرد: طی خبرهای رسیده یک نفر از مصدومان روز قبل تا مرز رسانده شده و حتی امکانات اورژانس کشور ایران به آنجا رسیده است اما با این حال این کمیته تا انتقال تمامی جان باختگان، مجروحان و مصدومان پیگیری‎ها و تلاش‎های خود را با جدیت تمام ادامه خواهد داد و تمام مسائل را هر روز پیگیری خواهد کرد تا عملیات انتقال به پایان برسد.

۵ مجروح حوادث تروریستی سامرا از مرز مهران وارد کشور شدند

این در حالی است که فرماندار مهران روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: علی آقایی، رقیه گرزین، سید مهدی کیاحسینی، سید علی کیاحسینی و اسماعیل تقی‌پور از جمله مجروحان اتفاق تروریستی سامرا می باشند که وارد خاک جمهوری اسلامی شدند.

حجت‌الله نصیری‌پور ادامه داد: این اشخاص با تلاش و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از طریق مرز بین‌المللی مهران وارد استان ایلام شدند.

وی گفت: دو زائر ایرانی مجروح دیگر این اتفاق تروریستی فریدون مشفق و حسین سعادت‌نژاد می باشند که در عراق بستری شده‌اند.

فرماندار مهران گفت: اکنون این دو زائر مجروح شده نیز در بیمارستان‌های عراق در حال مداوا می باشند.

وی ادامه داد: مجروحان ذکر شده شب قبل پس از انجام سازوکارهای حقوقی به سبب از بین رفتن گذرنامه‌های آنان از کاظمین عراق حرکت و به جمهوری اسلامی ایران منتقل شدند.

وضعیت عمومی مصدومان اتفاق تروریستی سامرا مطلوب است

همچنین مدیر حج و زیارت ایلام در جریان بازدید از مجروحان اتفاق تروریستی سامرا که به ایلام منتقل شده‌اند، اعلام کرد: در حال حاضر پنج نفر از مجروحان اتفاق‌ تروریستی سامرا از طریق مرز مهران وارد خاک ایران شده‌اند.

حجت‌الاسلام محمد فتاحی ادامه داد: این اشخاص به محض ورود از سوی مسئولان امر به مراکز درمانی استان از جمله بیمارستان امام خمینی منتقل شدند.

مدیر حج و زیارت استان ایلام تصریح کرد: در حال حاضر این اشخاص تحت درمان کارکنان و پزشکان باتجربه بیمارستان امام خمینی شهر ایلام قرار دارند.

فتاحی ابراز داشت: اکنون وضعیت عمومی مصدومان منتقل شده اتفاق تروریستی سامرا به ایلام مطلوب است.

مدیر حج و زیارت استان ایلام گفت: با بررسی وضعیت جسمی این زائران و توضیح صریح پزشکان معالج پیش‌بینی می‌شود در اولین فرصت این اشخاص از بیمارستان ترخیص شوند.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.