آخرین وضعیت اعطای تسهیلات به ۵۰۰ پایگاه اینترنتی برتر ایرانی

۲۶فروردین۱۳،

 

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال از شناسایی ۲۰۰ پایگاه اینترنتی پرمخاطب و برتر داخلی برای ارائه تسهیلات پهنای باند و خدمات میزبانی رایگان خبر داد و گفت: لیست این شرکتها به مرکز ملی فضای مجازی ارائه شده است.
حسن علیزاده در گفتگو با مهر، در مورد وعده شورایعالی فضای مجازی برای اعطای تسهیلات به پایگاه اینترنتیهای برتر ایرانی که شناسایی و معرفی این پایگاه اینترنتیها به مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال سپرده شد، اظهار داشت: براساس رایزنی های انجام شده قرار بود به ۵۰۰ پایگاه اینترنتی پرمخاطب ایرانی، تسهیلات پهنای باند اینترنت و خدمات میزبانی رایگان و پرداخت وام کم بهره به تولیدکنندگان برتر حوزه رسانه های دیجیتال صورت گیرد که تاکنون موفق به شناسایی و معرفی ۲۰۰ پایگاه اینترنتی برتر به مرکز ملی فضای مجازی شده ایم.
 
وی با بیان اینکه برای ارائه خدمات میزبانی رایگان در داخل کشور نیازمند تجهیزات مرتبط با دیتاسنتر هستیم، افزود: هم اکنون در حال تجهیز دیتاسنتر داخلی – مرکز داده- برای فراهم آوردن شرایط انتقال میزبانی سرور این پایگاه اینترنتیها به داخل کشور هستیم.
 
علیزاده پیگیری اعطای تسهیلات به پایگاه اینترنتیهای پرمخاطب کشور را از جمله اولویتهای برنامه های امسال مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال عنوان کرد و گفت: در فاز دوم اجرای این طرح، شناسایی و معرفی ۳۰۰ پایگاه اینترنتی برتر و پرمخاطب در دستور کار قرار می گیرد.
 
رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مهر گفت: لیست ۱۰۰ شرکت برتر تولیدکننده محصولات رسانه های دیجیتال نیز برای دریافت وام کم بهره به شورایعالی فضای مجازی ارائه شده است.
 
وی پیش از این به مهر گفته بود که اسامی پایگاه اینترنتی‌های پرمخاطب کشور از طریق رسانه ملی اعلام می‌شود و تمامی تلاش این است که در راستای طرح‌های حمایتی مادی و معنوی بتوانیم به طرق مختلف فعالان موفق وب کشور را شناسایی و به کاربران اینترنت معرفی کنیم.
 
نیمه دوم سال ۹۱ دبیر شورای عالی فضای مجازی وعده داد که به ۱۰۰ پایگاه اینترنتی اینترنتی برتر به انتخاب مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال، اینترنت با سرعت بالا و میزبانی و پهنای باند رایگان ارائه خواهد داد و برای ۱۰۰ شرکت تولیدکننده برتر در حوزه فضای مجازی نیز تسهیلات کم‌بهره اعطا می‌کند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.