آخرین وضعیت انتخابات نظام پزشکی/ کاندیداهایی که انصراف دادند

۱۸ام بهمن ،
ممتاز نیوز : ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی کشور در حالی قرار است ۴ اسفند ۹۱ برگزار شود که وضعیت بعضی از کاندیداها برای حضور در این دوره از انتخابات هنوز نامعلوم است.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از مهر ؛ بر اساس اعلام دکتر مراد هاشم زهی رئیس شورای مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی، کاندیداهای رد صلاحیت شده تا روز سه شنبه ۱۷ بهمن ماه جاری فرصت دارند که به رای صادره اعتراض کنند. به دنبال آن اسامی نهایی تایید شدگان، ۲۲ بهمن ماه جاری اعلام خواهد شد.

این در حالی است که بعضی از کاندیداهای ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی کشور، از حضور در این دوره از انتخابات انصراف داده اند.

دکتر رضا ملک زاده وزیر اسبق بهداشت، دکتر محمدرضا نوروزی نایب رئیس فعلی شورای عالی نظام پزشکی و مدیرعامل صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام پزشکی و همچنین دکتر یحیی دولتی رئیس انجمن پوست و موی ایران، از جمله کسانی می باشند که انصراف خود را از حضور در این دوره از انتخابات نظام پزشکی اعلام کرده اند.

در این دوره از انتخابات نظام پزشکی، ۱۶۴ برای نشست بر صندلی ریاست سازمان نظام پزشکی ثبت نام کرده بودند که صلاحیت تعدادی از آنها توسط مراجع تصمیم گیری احراز نشده است. بعضی از این اشخاص نسبت به تایید نشدن صلاحیت خودشان اعتراض کرده اند که هنوز پاسخ نهایی به آنها داده نشده است.

در همین حال دکتر مراد هاشم زهی رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی کشور از تایید صلاحیت تعداد اندکی از کاندیداهای عدم احراز صلاحیت شده و همچنین رد صلاحیت بعضی کاندیداهای تایید صلاحیت شده خبر داده و گفته است که بررسیها دربارهٔ اعتراضهای کاندیداهای عدم احراز صلاحیت شده همچنان در هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی کشور ادامه دارد.
وی عنوان داشته که در تهران نیز احتمال احراز صلاحیت چند کاندیدا وجود دارد. حال آنکه صلاحیت بعضی کاندیداهای تایید صلاحیت شده نیز ممکن است به خاطر بعضی مسایل از جمله تبلیغات زود هنگام و خارج از ضوابط رد شود.
 
به گفته هاشمی زهی، نتایج قطعی تعیین صلاحیتها تا ۲۲ بهمن ماه جاری اعلام می گردد.
 
این در حالی است که کاندیداها از ۲۳ بهمن تا دوم اسفند، به مدت ۱۰ روز برای تبلیغات فرصت دارند و در روز چهارم اسفند انتخابات نظام پزشکی کل کشور توسط هیئت نظارت و اجرایی شهرستانها برگزار می گردد.

ثبت نام از داوطلبین ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی تهران، ۱۱ دی ماه به پایان رسید و بر این اساس از میان ۱۶۴ کاندید شرکت در این دوره از انتخابات، ۱۴۶ مرد و ۱۸ تن زن بودند. مسن ترین فرد شرکت کننده در این دوره از انتخابات یک جراح عمومی با ۷۹ سال و جوانترین فرد نیز یک پزشک عمومی با ۳۰ سال سن اعلام شده است. همچنین آمار ثبت نام شدگان به تفکیک گروه شامل ۱۰۳ نفر پزشک، ۲۰ داروساز، ۲۱ دندانپزشک، ۱۱ نفر از گروه پروانه دار، ۵ ماما و ۴ تن نیز از گروه علوم آزمایشگاهی است.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.