آخرین وضعیت بازار اجاره مسکن

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/اگرچه این وقت از سال بازار معاملات خرید و فروش واحدهای مسکونی با رونقی هرچند جزئی مواجه می‌شود اما همین اندازه گرمی بازار خرید و فروش شامل حال بازار رهن و اجاره واحدهای مسکونی نمی‌شود.
به گزارش ممتاز ؛ اغلب بنگاهداران فعال براین باورند که همچنان اکثر مستاجران جابه جایی در بازار اجاره را در نیمه اول سال ترجیح می‌دهند؛ به همین خاطر درصد چشمگیری از پایان مدت زمان قراردادهای اجاره به نیمه اول سال موکول می‌شود و در نیمه دوم سال به خصوص در ۲ ماه پایانی بازار رهن و اجاره با رکود رو به رو است، مگر آن دسته از مستاجران یا موجرانی که به دلایلی خاص مجبور به فسخ قرارداد می‌شوند.
یکی از مشاوران املاک در خیابان فاطمی دربارهٔ وضعیت کنونی بازار اجاره به «دنیای اقتصاد» گفت: در حال حاضر که حجم فایل‌های رهن و اجاره کم است و از طرف دیگر تعداد مستاجران در بازار انگشت شمار است اما با این حال مستاجران و موجران به سختی با یکدیگر به توافق می‌رسند.
وی در ادامه افزود: اکنون اکثر موجران خواستار اجاره ماهانه بیش از یک میلیون تومان می باشند و از سوی دیگر اکثر مستاجران هم بر رهن کامل اصرار دارند. به همین خاطر اکثر مستاجرانی که با این وضعیت مواجه می‌شوند سعی می‌کنند تا قرارداد قبلی خود را برای یکسال آینده دوباره تمدید کنند.
میرزایی همچنین تاکید کرد: وقتی مستاجران چنین تصمیمی می‌گیرند، سبب می‌شوند تا فایل‌های اجاره سوخت شود.
این مشاور املاک اظهار کرد: واحدهای ۵۰ تا ۶۰ متری در حوالی میدان فاطمی برای اجاره از استقبال بهتری نسبت به سایر متراژها برخوردار است و این دسته از متقاضیان ۴۰ میلیون تومان برای رهن کامل و یک میلیون تومان برای اجاره ماهانه در نظر گرفته‌اند، اما با این حال مستاجران و موجران باید بر سر میزان اجاره بها با یکدیگر به توافق برسند، زیرا عین خواسته مستاجر یا موجر در بازار اجاره به ندرت پیدا می‌شود.
میرزایی همچنین عنوان کرد: به نظر می‌رسد مستاجران به بازار اجاره از لحاظ کاهش نرخ اجاره خوش‌بین شده‌اند؛ چراکه آنها وام خرید ۴۵ میلیون تومانی را سببی بر کاهش قیمت واحدهای فروشی می‌دانند.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.