آخرین وضعیت تخصیص ارز به مسافران

2-897.jpg

بینا- بر اساس بخشنامه بانک مرکزی حداکثر ۳۰۰ دلار به نرخ ارز مبادله‌ای یا معادل آن به سایر اسعار یکبار در سال به مسافران داده می‌شود.
به گزارش بینا، صمد کریمی ‌ سخنگوی مرکز مبادلات ارزی ، در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است میزان ارز مبادله‌ای برای مسافران مکان‌های زیارتی یا دیگر مسافران افزایش یابد به ایسنا اظهار کرد: همه چیز امکان دارد و باید ببینیم در آینده چه اتفاقی می افتد.
وی با بیان این مطلب افزود: هر گونه تغییری با شورای پول و اعتبار و کمیته‌های ویژه و مربوطه هماهنگ می‌شود.
کریمی توضیح داد: جزییات این موضوع در بخش سوم خدمات و مقررات ارزی بانک مرکزی دقیقا درج شده و سقف را مشخص کردند.
سخنگوی مرکز مبادلات ارزی افزود: برای دانشجویان غیر بورسیه که بانک عامل آن‌ها بانک تجارت است نرخ براساس نرخ مبادله‌ای است، ضمن این که میزانی که به آن‌ها پرداخت می‌شوند و فرایند کاری آن‌ها همانند دانشجویان بورسیه خواهد بود. یعنی براساس مدارک و رقمی است که خود وزارت علوم تعریف می‌کند.
وی درباره ارائه ارز به بیماران نیز گفت: طبیعتا وقتی که وزارت بهداشت به نرخ مرجع نیاز دارد ما آن را تامین و پرداخت می‌کنیم ولی برای بقیه موارد که وزارت بهداشت اعلام می کند باید به نرخ مبادله‌ای و از طریق بانک ملت اقدام شود.
وی دربخشی از سخنان خود گفت: براساس سیاست‌های بانک مرکزی و مرکز مبادلات ارزی کلیه هموطنان می‌توانند دارایی‌های ارزی خود را با منشاء خارجی و همچنین صاحبان کسب و کاری که قبلا تبدیل دارایی انجام داده‌اند و دارایی‌هایشان را به دلار و یا سایر اسعار تبدیل کرده‌اند می‌توانند این ارز را سپرده گذاری کنند و به این سپرده‌ها سود ارزی تعلق می گیرد.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.